سرکرده انتظامی به موضع تدافعی رانده شده است

شهرزادنیوز: انتقادات از خشونت پلیس جمهوری اسلامی چنان بالا گرفته است که فرمانده آن چاره‌ای جز توجیه این خشونت ها ندیده است.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا)، روز پنج‌شنبه 16 آذر طی سخنانی گفت که انتقاد‌ها از بدرفتاری‌های پلیس را زمانی می‌پذیرد که منتقدان این نوع برخورد‌ها بتوانند 24 ساعت در قالب یک ماموریت پلیسی از «کتک زدن» مردم خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برکناری فرمانده پلیس فتای تهران، در پی مرگ ستار بهشتی، کارگر 35 ساله وبلاگ نویس طی بازجویی، گفت: «این که باب شده هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند درست نیست.»

این سخن وی پاسخ به انتقادات برخی نمایندگان و نیز خواست سایت محافظه کار بازتاب امروز از وی برای استعفا بود. این سایت خشونت های مرگبار مأموران را در طی فرماندهی وی، از جمله خشونت های منجر به مرگ سه تن در کهریزک پس از اعتراضات مردم به انتخابات ریاست جمهوری سال 1388، بر شمرده بود.

از سوی دیگر، سایت دیگربان در همین رابطه نوشته است که پلیس جمهوری اسلامی یکی از خشن‌ترین پلیس‌های جهان محسوب می‌شود که تنها در سال 1387 حدود شش میلیارد تومان بابت دیه به مردم بدهکار بود.

بودجه دیه پلیس در سال بیش از 800 میلیون تومان است و سالانه تعداد قابل توجهی از نیرو‌های پلیس به خاطر تیراندازی اشتباه یا برخورد‌های خشونت‌بار محاکمه شده و یا اخراج می‌شوند.

شایان ذکر است که سرتیپ پاسداراحمدی مقدم، در تیرماه سال 1384، طی حکمی توسط علی خامنه، رهبر جمهوری اسلامی، به عنوان فرمانده نیروی انتظامی منصوب شده است.

شنبه، 18 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-08 ساعت 09:12
خبر بعدی : اعدام سه تن از جمله یک تبعه خارجی در زاهدان
خبر قبلی : ارتش اردن به شليک خمپاره از خاک سوريه پاسخ گفت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -