تحریم بزرگترین شرکت نفتی رژیم توسط اتحادیه اروپا

خبرگزاری مهر: اتحادیه اروپا در اقدامی خصمانه، نام شرکت حفاری شمال به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی ایران و تنها شرکت متخصص حفاری در آب‌های عمیق و نیمه عمیق منطقه خاورمیانه را در لیست تحریم قرار داده است.

در حال حاضر در ناوگان حفاری این مجموعه نفتی 12 دستگاه جک آپ دریایی و دکل حفاری خشکی و یک دستگاه نیمه شناور حفاری مشغول به کار هستند و این شرکت نفتی برای چندمین سال متوالی حفاری چاه‌های نفتی در آب‌های ساحلی ترکمنستان را در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل حفاری شمال درباره دلایل تحریم شدن شرکت حفاری شمال، گفت: در نامه ارسالی اتحادیه اروپا به حفاری شمال دلایل قانع کننده‌ای در خصوص دلایل اعمال تحریم ارائه نشده است.

هدایت الله خادمی با اعلام اینکه در یکی از بندهای نامه اتحادیه اروپا تاکید شده که فعالیت نفتی حفاری شمال منجر به کمک به اقتصاد ایران می شود، تصریح کرد: بر این اساس پس از تحریم صادرات نفت ایران، حفاری شمال به عنوان یکی از بازوهای اجرایی توسعه صنعت نفت مورد تحریم قرار گرفته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اتحادیه اروپا اختلال در صنایع نفت و گاز ایران را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: از این رو تمامی شرکت‌های خصوصی و دولتی که به نوعی به توسعه صنعت نفت و گاز کشور کمک می کنند در لیست تحریم این اتحادیه قرار می گیرند.

آدينه، 17 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-07 ساعت 18:12
خبر بعدی : سهم ایران از معاملات تجارت اینترنتی: 2 صدم درصد
خبر قبلی : توقف اکران فیلم "من مادر هستم" در برخی شهرها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -