زمینه چینی رژیم اسد برای استفاده از سلاح شیمیايی

ایرنا: معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره سخنان اخیر در خصوص امکان استفاده از سلاح شیمیایی در درگیری های جاری سوریه، گفت: این نگرانی وجود دارد که تروریست های مسلح طی یک توطئه غربی، از این گونه سلاح ها در داخل سوریه استفاده کرده و در نهایت نظام متهم به این مساله شود.

ˈفیصل مقدادˈ معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با شبکه لبنانی ˈالمنارˈ با تاکید بر اینکه هرگونه تجاوز خارجی به سوریه آثاری فاجعه بار برای تمام منطقه خواهد داشت، ادامه داد: در صورتی هم که سوریه سلاح شیمیایی در اختیار داشته باشد، به هیچ وجه آن را علیه مردم خود به کار نخواهد گرفت چراکه ما قصد خود کشی نداریم.

مقداد با ابراز نگرانی از اینکه آمریکا و اروپا، گروهک های تروریستی مخالف نظام سوریه را به سلاح شیمیایی مجهز سازند، گفت: تروریست ها ممکن است به دلیل کینه ای که از ایستادگی نظام و مردم سوریه به دل گرفته اند، از سلاح شیمیایی استفاده کرده و در مقابل، ما را به استفاده از آن متهم سازند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است غرب بدین وسیله به دنبال به دست آوردن بهانه به منظور دخالت نظامی در مساله سوریه باشد، افزود: این اقدام از واشنگتن آغاز می شود و ابزارهای بی ارزش منطقه ای آمریکا، آن را پی خواهند گرفت.

آدينه، 17 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-07 ساعت 15:12
خبر بعدی : تروریست اسلامی بمب را در شورت خود پنهان کرده بود
خبر قبلی : روزنامه ترک: آموزش پاسداران به نیروهای سرکوب اسد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -