خنثی شدن بمب پیش از ورود کلینتون به بلفاست

پلیس ایرلند شمالی امروز جمعه پیش از ورود وزیر خارجه آمریکا به بلفاست، با حمله به یک خودرو، بمبی را که قرار بود ساعاتی بعد منفجر شود کشف و خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این بمب توسط "ارتش جمهوریخواه ایرلند" ( ارتش آزادیخواه ایرلند ) وارد شهر "لندندری" در 130 کیلومتری شمال غربی بلفاست شده بود.

در همین رابطه پلیس ایرلند شمالی چهار عضو ارتش جمهوریخواه ایرلند را بازداشت کرد و در حال بازجویی از آنهاست.

به نوشته آسوشیتدپرس، ارتش جمهوریخواه ایرلند مدتی است تلاش می کند تا ایرلند شمالی را تبدیل به تیتر اول رسانه های دنیا کند از همین رو انفجار بمب در زمان حضور وزیر خارجه آمریکا در ایرلند شمالی موردی بود که می توانست آنها را به این هدف برساند.

هنوز اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

ارتش جمهوریخواه ایرلند، سازمانی انقلابی و نظامی بود که برای باز پس گیری ایرلند از بریتانیا و سپس برای اتحاد دو ایرلند ( جنوبی و شمالی ) تشکیل شد .

بیشتر اعضای ارتش را سازمان داوطلبان ایرلندی تشکیل می دادند؛ سازمانی که در ۲۵ نوامبر ۱۹۱۳ تاسیس شده بود و در آوریل ۱۹۱۶ قیام عید پاک را علیه سلطه بریتانیا ترتیب داد .

سه سال پس از قیام، ارتش آزادیخواه توسط اعضای برجسته سازمان داوطلبان بنیان نهاده شد . از آن پس تا سال ۱۹۲۱ و جنگ استقلال ایرلند، آزادیخواهان عملیات چریکی وسیعی علیه استعمارگران انگلیسی ترتیب دادند .

سرانجام در سال ۱۹۲۲، ایرلند جنوبی با نام دولت آزاد ایرلند به استقلال واقعی رسید . گروه دوم که مخالف سازش و خواستار آزادی سراسر خاک ایرلند بود، نام خود را (ارتش جمهوریخواه) حفظ کرد.

آدينه، 17 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-07 ساعت 14:12
خبر بعدی : نگرانی روسيه از افزايش دخالت ناتو در سوريه
خبر قبلی : غارت سرمایه‌ های ملی‌ توسط آقای «د» و شرکت «ح»


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -