مخالفت با برگزاری مراسم همدردی با کودکان پیرانشهری

آژانس خبری موکریان
سرویس فرهنگی

مسئولان دانشگاه پیام نور مهاباد با درخواست جمعی از اعضای انجمنهای دانشگاه، جهت گردهمایی به منظورابراز همدردی با کودکان پیرانشهری مخالفت کردند.
بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، روز پنج شنبه 16 آذر ماه جمعی از دبیران و اعضای انجمنها و کانونها و نشریات دانشگاه پیام ‎نور مهاباد درصدد بودند که گردهم آیی را جهت همدردی و همدلی با کودکان سانحه دیده مدرسه‌ی شین‌آباد پیرانشهر در حیاط دانشگاه برگزار نمایند که با مخالفت مسئولین دانشگاه روبرو گردید.
بر اساس همین گزارش، به دنبال مخالفت با این گردهمآیی ، دانشجویان خارج از دانشگاه و در مقابل درب اصلی تجمع نموده و ابراز همدردی و همدلی خود را با انتشار اطلاعیه‏ای اعلام کردند.
متن کامل بیانیه که نسخه ای از آن به دست آژانس خبری موکریان رسیده به شرح زیر است.،
تبریز، ارومیه، پیرانشهر و شین‌آباد، همه تن‌هایم چشم و گوش شده بود و با همه‌ی وجود به رسانه‌ها زل زده بودیم که شاید خبری تازه از لاله‎های پرپر برایمان آورده باشند. آری لاله‌های پرپر لاله‎هایی که تنها چند سال از عمر تحصیلی و پشت میزهای خشک و پای حرف‎های نرم معلم نشستن را تجربه کرده بودند که روز 15 آذر سال 1391 خبر منفجر شدن بخاری نفتی با بسی تعجب به اندازه اشک‌های ریخته شده در آتش‌سوزی معلم، دانش‎آموزان دلهایمان را داغدار و اشک را در چشم و غم را دل قلب‌هایمان جمع کرده، شاید در همان کتابی که دم دستشان بود عکس آتش نشانی کشیده شده بود ولی افسوس صبح زود بود و آتش نشان خواب و تنها چیزی که از آن صحنه مانده بود دست و صورتهای معصوم سوخته شده و کتابهای نیم تن سوخته و البته فوت و غروب چند چشم تازه طلوع کرده.
خواهران عزیر شین آبادیمان اشک‌هایمان شورند و زخمهایتان را ریش ریش می‎کند. قلب‎هایمان جایی برای ماندن ندارد و با همه‌ی وجود به سویتان پرواز می‌کنیم و با هر درد و آه و زجری که شما می‎کشید ما هم تنمان سیخ و روحمان آزرده می‎شود.
ما دانشجویان و اعضای انجمنها و نشریات علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد و با چشمه‌هایی لبریز از اشک مراتب همدردی و نارحتی و افسوس خود را از این فاجعه ابراز می‎داریم و مارا در این مصیبت همدرد بدانید ... در غمتان شریکیم.
اعضای انجمن‎ها و نشریات علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور مهاباد

آدينه، 17 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-07 ساعت 13:12
خبر بعدی : غارت سرمایه‌ های ملی‌ توسط آقای «د» و شرکت «ح»
خبر قبلی : وقایع مصر؛ اپوزیسیون: مرسی راه گفتگوی ملی را بست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -