وقایع مصر؛ احتمال درگيری در قاهره زياد شده است

پس از سخنان شب گذشته محمد مرسی، رئیس جمهور مصر مخالفتها با وی افزایش پیدا کرده و مخالفان خواستار شرکت گسترده مردم در تظاهرات بعدازظهر امروز شدند. سخنان مرسی نتوانست خشم معترضان را فرو بنشاند.

از سوی دیگر اخوان المسلمین نیز خواستار برگزاری تظاهرات بعد از برگزاری نماز جمعه در قاهره شده است.

خبرنگاران در قاهره گفتند، احتمال درگیریهای جدید در پایتخت زیاد شده زیرا مخالفان مرسی خود را برای تظاهرات امروز در میدان التحریر و حرکت به سمت کاخ ریاست جمهوری آماده می کنند.

گزارش شده نیروهای گارد ریاست جمهوری و نیروهای امنیتی مصر تدابیر شدیدی را در اطراف این کاخ به اجرا گذاشته اند و با استفاده از بلوک های سیمانی منطقه حائلی را در اطراف کاخ ریاست جمهوری ایجاد کرده اند و خیابان های منتهی به کاخ ریاست جمهوری را از بیم تجمع گسترده مردم و حرکت به سمت کاخ بسته اند.


سخنان مرسی مخالفان را آرام نکرد

سخنان محمد مرسی رئیس جمهور مصر نتوانست خشم معترضان را فرو بنشاند.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، سخنان محمد مرسی که مدت ها انتظار آن می رفت، در فرو نشاندن صداهای خشمگین معترضان در خیابان ها بی نتیجه ماند.

معترضان می گویند او همچنان درخواست های اساسی آنها را با تلاش برای برگزاری همه پرسی در خصوص قانون اساسی که محتوای اسلام گرایانه دارد، نادیده گرفته است.

محمد مرسی در سخنان خود علت ناآرامی های اخیر را عوامل نفوذی ذکر کرد که تحت حمایت مالی خارجی قرار دارند. این تاکتیکی است که حسنی مبارک رئیس جمهور قبلی مصر نیز از آن استفاده می کرد.

مرسی همچنین تاکید کرد در برابر فشارها برای برکناری اش می ایستد و تغییراتی که در قانون اساسی ایجاد شده است، برای برقراری ثبات در مصر ضروری است.

به رغم سخنان مرسی، معترضان در خیابان های مصر تجمع کرده اند و شعار "مرسی باید برود" را سر می دهند.


وزير دادگستری تهديد به استعفا کرد

وزیر دادگستری مصر تهدید کرد اگر در اختلافات اخیر میان رئیس جمهوری و مخالفان توافق حاصل نشود استعفا می کند.

احمد مکی گفت، از محمد مرسی تضمین گرفته ام تا تمامی آنچه که در گفتگو با مخالفان بر سر آن توافق می شود، به اجرا گذاشته شود.

وی از مخالفان به دلیل تعیین پیش شرط برای گفتگو انتقاد کرد و از همه گروه های مخالف خواست تا بر سر میز مذاکره بنشینند.



آدينه، 17 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-07 ساعت 10:12
خبر بعدی : بهای دلار دوباره روندی صعودی به خود گرفت
خبر قبلی : مردان به «خیزش زنان در جهان عرب» کمک می‌کنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -