رژیم دزد و چپاولگر اسلامی مسئول این جنایت است

یک روز پس از حادثه آتش سوزی در دبستانی در پیرانشهر، خبر می رسد وضع جسمی 11 دانش آموز وخیم است.

به گزارش ایسنا، رییس اورژانس آذربایجان‌غربی از انتقال پنج تن دیگر از دانش‌آموزان دختر حادثه‌دیده مدرسه روستای «شین‌آباد» به تبریز خبرداد.

دکتر حمیدرضا عمرانی در این باره گفت:‌ شش تن از دانش‌آموزان دختر که حالشان چندان مناسب نبود روز گذشته برای ادامه درمان از ارومیه به تبریز منتقل و پنج تن دیگر نیز امروز برای ادامه درمان به تبریز اعزام شدند.

رییس اورژانس آذربایجان‌غربی اضافه‌کرد: تاکنون 11 تن از دانش‌آموزان این مدرسه ابتدایی به تبریز منتقل شده و 17 تن دیگر نیز در بیمارستان امام‌خمینی (ره) ارومیه تحت درمان هستند.

به گفته عمرانی، معلم و خدمات مدرسه در میان افرادی که به ارومیه منتقل شدند، نبودند و احتمالا این افراد در میان چهار مصدومی بودند که به شکل سرپایی مداوا یا در مرکز درمانی پیرانشهر پذیرش شده‌اند.

وی همچنین در خصوص خبری که درباره واژگون شدن آمبولانس حامل یکی از دانش‌آموزان مصدوم در جاده منتشر شده بود گفت: این آمبولانس که متعلق به ارتش بود، واژگون نشده و تنها پس از انحراف از مسیر با توجه به برفی‌بودن جاده امکان ادامه مسیر برایش وجود نداشت که ما بلافاصله آمبولانس دیگری را به منطقه اعزام و مصدوم را با آن آمبولانس به بیمارستان منتقل کردیم.

رییس اورژانس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احتمالا دو یا سه تن از دانش‌آموز مصدوم طی سه روز آینده از بیمارستان مرخص شوند، گفت: با توجه به این که علت جراحت این افراد سوختگی است، باید تحت درمان قرار بگیرند و در حال حاضر نمی‌توان زمانی برای ترخیص آنان از بیمارستان اعلام کرد.

عمرانی درباره بیشترین میزان آسیب وارد شده به اعضای بدن دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدایی دبستان روستای «شین‌آباد» نیز به ایسنا گفت: بیشترین آسیبی که به این افراد وارد شده از ناحیه صورت، لب، حنجره و دهان بود.

وی با بیان اینکه تا به این لحظه گزارشی از فوت دانش‌آموزان اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: از میان مصدومان 11 دانش‌آموزی که به تبریز اعزام شدند دارای وضعیت وخیم‌تری هستند.


چرا کلاس درس کپسول آتش نشانی نداشت؟

فارس نوشت: رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی به جزئیات حادثه آتش‌سوزی در کلاس درس دبستان روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر اشاره کرد و اظهار داشت: بخاری کلاس نفتی بوده است و دیروز نفت آن بیش از میزان لازم بوده است؛ یک بار بخاری خاموش می‌شود و معلم از سرایدار می‌خواهد که بخاری را روشن کند اما چند دقیقه بعد دوباره بخاری خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: سرایدار بخاری را روشن می‌کند ولی چند دقیقه بعد از رفتن وی، بخاری دود می‌کند و معلم کمی دستپاچه می‌شود؛ او به جای آنکه دانش‌آموزان را ابتدا از کلاس خارج کند، سرایدار را صدا کرده و به همراه وی، تلاش می‌کنند تا بخاری را بیرون ببرند اما بخاری سنگین بوده است. معلم می‌رود که کپسول آتش‌نشانی را بیاورد؛ نفت اضافی روی موزاییک‌ها می‌ریزد و از سویی باد شدید آن روز، (در و پنجره کلاس به دلیل دود کردن بخاری باز بوده است) باعث می‌شود، آتش شعله‌ور شود.

وی اضافه کرد: شعله به دست، سر و صورت کودکان آسیب زده است؛ بچه‌ها به پنجره کلاس هجوم می‌برند که متأسفانه حفاظ‌های پنجره طوری طراحی شده که امکان خروج دانش‌آموزان از پنجره نبوده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: یکی از نکاتی که برایم مطرح بود، این است که این کلاس 36 دانش‌آموز دارد و چرا این همه دانش‌آموز باید در یک کلاس باشد.

وی ادامه داد: از سویی مسئولان مدارس باید دوره‌های مدیریت بحران را آموزش ببینند تا در حوادثی اینچنینی، ابتدا دانش‌آموزان را از کلاس خارج کرده و سپس اقدام به خروج بخاری از کلاس کنند.

خضری با بیان اینکه باید تجهیزات گرمایشی مدارس مورد بازبینی قرار گیرد، اظهار داشت: مناطق پیرانشهر و سردشت به دلیل سردی هوا، در سال حدود 6 ماه از بخاری استفاده می‌کنند.

وی افزود: بر اساس نظام مهندسی ملی، باید اماکن عمومی، مساجد و مدارس دارای سیستم حرارت مرکزی باشد؛ مگر تهیه یک «پکیج» از سوی سازمان نوسازی چقدر هزینه داشته است؟

نماینده مردم پیرانشهر گفت: وزیر باید پاسخگو باشد که چرا برای مدارس خرج نکرده است؟ و اگر بودجه کم است، چرا دفاع نمی‌کند و به مجلس اطلاع نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: به نظرم، هر وزیری در هر جای دنیای که بود، در برابر چنین حادثه‌ای استعفا می‌داد.

پنجشنبه، 16 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-06 ساعت 17:12
خبر بعدی : احسان نراقی: آخوندها کثیف ‌ترین موجوداتند + فیلم
خبر قبلی : الازهر مصر: مرسی فرمان خود را بحال تعليق درآورد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -