بیشتر جرایم در کشور ریشه در ماهواره دارد

گرگان - فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: بیشتر جرائمی که در کشور رخ می دهد، اعم از اخلاقی، قتل، فحشا و مواد مخدر ریشه در ماهواره دارد و ما باید از انتشار فرهنگ بیگانه جلوگیری کنیم و فرهنگ خود را تدوین نمائیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار دکتر ˈاسماعیل احمدی مقدمˈ چهارشنبه شب در نشستی خبری در گرگان افزود: صدا و سیما می تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشد.

وی اظهارکرد: من معتقدم صدا و سیما باید تنوع و کیفیت برنامه های خود را بالا ببرد و از سوی دیگر تعداد شبکه های خود را افزایش دهد تا پاسخگوی همه نیازها و سلایق مختلف جامعه باشد.

وی ادامه داد: این کار باعث می شود تا مردم، کمتر به سمت و سوی ماهواره و کانال های بیگانه بروند و از ترویج فرهنگ بیگانه در کشور جلوگیری می شود.

احمدی مقدم در ادامه به طرح جمع آوری ماهواره در کشور اشاره کرد و گفت: در مجموع آمارهائی که داریم نشان می دهد این مبارزه بی اثر نبوده و روند مثبتی را داشته و بهره برداران از ماهواره به صورت تدریجی و آرام کاهش یافته اند.

فرمانده ناجا افزود: ما اجرای قانون را پیگیری می کنیم و دستگاه قضائی نیز باید با متخلفین برخورد قاطع و سلبی داشته باشد و رسانه ملی در بعد ایجابی تقویت شبکه های خود را انجام دهد.

به گفته احمدی مقدم، البته روند تجدید و نصب مجدد ماهواره در تهران نسبت به استان های دیگر، بیشتر است و باید با برنامه ریزی، کارهای خوبی در این خصوص انجام دهیم.

وی در خصوص تلفات جانی ناشی از تصادفات موتورسیکلت و عابرین پیاده گفت: در استان های شمالی به دلیل وجود روستاها در دو طرف جاده ها و ایمن نبودن راه ها، یکی از مشکلات ما در همین زمینه است و پل زیرگذر به اندازه کافی وجود ندارد و باعث شده این آمارها در شمال کشور نسبت به سایر استان ها بیشتر باشد.

وی یادآور شد: در این موضوع برای کاهش تلفات، باید ضمن سختگیری در قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی، به فکر ایمنی راه ها و درست کردن راه های دسترسی موتورسواران و عابرین پیاده باشیم که این مهم، یک امر ضروری محسوب می شود.

احمدی مقدم ضمن تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران گفت: هر چند کارخانه ها در کنار تولید و فروش موتور یک عدد کلاه ایمنی هم هدیه کنند، اما باید فرهنگ استفاده از آن برای مردم، جا بیفتد.

فرمانده ناجا در خصوص کاهش جریمه ها با توجه به افزایش نرخ آن گفت: امسال یک سوم جریمه ها، نسبت به سال قبل کاهش داشته و در 8 ماهه نخست سال جاری، 35 درصد برگ جریمه کمتر صادر شده که این نشان از همراهی و همکاری مردم و سختگیری قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی دارد.

وی در پایان میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال 84 را 27 هزار و 800 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش 10 میلیونی خودرو و 4 میلیونی موتورسیکلت، امسال این آمار به زیر 19 هزار نفر رسیده، اما با میانگین جهانی فاصله داریم و باید این آمار را به زیر 10 هزار نفر برسانیم و این مهم تنها با ارتقاء فرهنگ رانندگی میسر خواهد شد.

پنجشنبه، 16 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-06 ساعت 12:12
خبر بعدی : سال حمايت از توليد ملی و 140 روز تعطيلی اداری
خبر قبلی : عواقب تنبیه بدنی در کودکان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -