مردم خوزستان آب گل آلود و متعفن می نوشند

مردم خوزستان با وجود چند رودخانه آب شيرين در اين استان زرخيز، به دليل حاکميت رژيم چپاولگر جمهوری اسلامی، آب گل آلود و متعفن می نوشند.

يک رسانه حکومتی در گزارشی از وضعيت آب لوله کشی در يکی از مناطق اهواز نوشت: اين روزها آب آشاميدنی و لوله کشی بسياری از مناطق شهر اهواز استانداردهای لازم را برای آشاميدن ندارد؛ تاحدی که بوی تعفن فاضلاب می دهد.

وضعيت آب بعضی از مناطق به ويژه منطقه "کوت عبدالله" اهواز فاجعه بار است، زيرا آب شرب اين منطقه چند سالی است که بسيار آلوده و غيرقابل استفاده شده و با وجود اعتراض و پی گيريهای مردم اقدامی صورت نگرفته است.

گزارش ایسنا: آب آشامیدنی و لوله‌کشی بسیاری از مناطق اهواز به‌دلیل بارندگی گل‌آلود شده‌است و دیگر استانداردهای لازم را برای آشامیدن ندارد.

وضعیت آب بعضی از مناطق شهر اهواز‌ به ویژه منطقه کوت‌عبدالله فاجعه‌بار است و حتی برای شست و شو قابل استفاده نیست.

کارشناسان معتقدند در جریان انتقال آب از رودخانه‌ها، گل‌ و لای وارد حوضچه‌ها شده و مدتی در این حوضچه‌ها ته‌نشین می‌شوند، اما در زمان بارندگی با آب ترکیب شده و مشکلاتی را در فرایند تصفیه به‌وجود می‌آورد.

در زمان انتقال آب‌های سطحی به حوضچه اگر بارندگی صورت گیرد، مواد آلوده وارد حوضچه شده و در شرایط نگهداری آب اختلال ایجاد می‌کند و میزان ماندگاری آب را در حوضچه کاهش می‌دهد و گل‌ولای قبل از ته‌نشین شدن وارد لوله‌های آب می‌شود.

از سوی دیگر تصفیه‌خانه‌های اهواز جوابگوی جمعیت ۱.۵ میلیونی نیست؛ زمانی که این تصفیه‌خانه‌ها احداث شد، جمعیت اهواز فقط ۴ هزار نفر بود، اما حالا با وجود گذشت ۴۰ سال و افزایش چند برابری جمعیت، تصفیه‌خانه‌های کلان‌شهر اهواز هنوز همان تعداد است و حتی نسبت به سال‌های گذشته فرسوده‌تر شده‌اند.

همچنین شبکه انتقال آب به مناطق اهواز نیز فرسوده است و مشکلاتی را در انتقال آب برای مصرف ایجاد کرده است.


پنجشنبه، 16 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-06 ساعت 12:12
خبر بعدی : بیانیه کمیته موقت هماهنگی برای تشکیل شورای ملی
خبر قبلی : سوقصد به جان رئیس سازمان اطلاعات افغانستان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -