تامین مواد اولیه به سختی انجام می شود

یك تولیدكننده قطعات خودرو گفت: تامین مواد اولیه به سختی انجام می شود.

مظلومی، قائم مقام یكی از شركت های قطعه سازی خودرو در حاشیه برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: متاسفانه وعده ای که دولت در خصوص حمایت از خودروسازان و ارائه تسهیلات به این بخش داده بود تاکنون عملی نشده است.
وی افزود: در حالی که در همین شرایط برای واردات خودرو هزینه بسیاری صورت گرفته است به طوری که در شش ماهه اول امسال، حدود هزار و 700 دستگاه خودرو لوکس وارد کشور شده است در حالی که این میزان هزینه در خصوص واردات، در وضعیت کنونی می توانست کمکی موثری به خودروسازان داخلی باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر اغلب قطعه سازان داخلی امکان تولید قطعات خودرویی را دارند اما به جهت اینکه خودروسازان توانایی پرداخت مطالبات آنان را ندارند، قطعه سازان نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.
مظلومی خاطر نشان كرد: تامین مواد اولیه بسیار مشكل شده است و قیمت ها به شدت صعودی شده اند و این رشد قیمتها باعث ركود در بازار قطعات خودرو شده است.
وی با بیان اینكه بیشتر مواد اولیه شركت شان از مالزی تهیه می شود گفت: شركت ما تولید كننده و صادركننده انواع قطعات جلوبندی اتومبیل های 206 و 405،پارس، سمند، زانتیا و پراید است كه با افزایش افسار گسیخته مواد پتروشیمی قیمت قطعات نیز افزایش می یابد و باعث می شود ما مشتریان خود را از دست بدهیم.

مظلومی با اشاره به اینكه قطعه سازان اتحادیه ای در كشور ندارند افزود: در قانون ارتقای کیفیت، توجه به کیفیت خودروهای داخلی مورد تاکید قرار گرفته است در حالی که تاکنون در این زمینه اقدامات شفافی صورت نگرفته است و صنف ما سندیكا و اتحادیه ای ندارد تا عامل كنترل كننده بازار باشد بسیاری از قطعات خودرو به صورت زیر زمینی توسط افراد سود جو تولید می شود و با قیمت پایین به دست مصرف كننده می رسد و با این اوصاف ما قادر به رقابت با آنها نیستیم.

مظلومی تصریح كرد: هدف از ایجاد اتحادیه كنترل مجموعه است كه آیا استانداردها در ساخت قطعات رعایت می شود و از مواد مرغوب استفاده می كنند؟ متاسفانه مردم در حال حاضر بیشتر به قیمت توجه دارند و كیفیت در درجات بعدی آنها قرار دارد.

وی گفت: ما 25 سال تجربه فعالیت در این عرصه را داریم و تنها اهرم رقابتی ما بحث كیفیت ماست كه نمی خواهیم به هیچ عنوان لطمه ببیند.

چهارشنبه، 15 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-05 ساعت 11:12
خبر بعدی : دستور رحیمی برای بازنگری بخشنامه جدید ارزی
خبر قبلی : دلیل تاسف‌برانگیز برای نپرداختن ارز دارو


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -