افزايش ۳۰۰ درصدی قیمت تجهيزات پزشكی

دیگربان: خبرگزاری مهر در گزارشی از رشد ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت لوازم پزشکی در ایران خبر داد و نوشت این رشد سرسام‌آور٬ هزینه‌های درمانی را به شدت افزایش داده است.

در گزارشی که این خبرگزاری روز شنبه (۱۱ آذر) منتشر کرده٬ آمده است: «وضعیت نابسامان بازار ارز باعث شده تا نرخ هزینه‌های تجهیزات پزشکی و جراحی به شدت افزایش یابد.»

آن‌طور که در این گزارش آمده است: «هزینه یک دوره درمان بیمار مبتلا به سرطان سینه با هرسپتین با قیمت دلار سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان بوده٬ اما حالا همین دوره درمان ۲۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.»

خبرگزاری مهر همچنین اعلام کرده در حال حاضر «یک بیمار برای درمان دریچه میترال قلب باید ۳۷ هزار دلار پرداخت کند که پیش‌تر هزینه آن ۶۰ میلیون تومان می‌شد و حالا باید ۱۲۰ میلیون تومان بابت آن پرداخت کند.»

این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش آورده که هزینه لوازم مصرفی پزشکی در ایران به طور میانگین ۲۴۵ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش فیلم رادیولوژی ۲۴۰ درصد، اکسیژناتور ۲۴۷ درصد، ونتیلاتور ۳۰۰ درصد، گاز هلیوم برای‌ام آر آی ۶۶۷ درصد، صافی و دستگاه دیالیز ۳۲۵ درصد و کیسه خون ۳۵۰ درصد گران‌تر شده است.

این گزارش همچنین از افزایش قیمت غذای همراه بیمار از سه هزار تومان به پنج هزار تومان و ماسک معمولی از ۸۰ تومان به ۲۳۰ تومان خبر داده است.

رشد افسار گسیخته قیمت‌ها در ایران بسیاری از مردم این کشور را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها٬ تحریم‌های بین‌المللی و سیاست‌های دولت دهم سه عامل اصلی تشدید بحران اقتصادی در ایران محسوب می‌شوند.

حوزه دارو و درمان نیز در ماه‌های اخیر تحت‌ تاثیر این عوامل دچار بحران و آشفتگی شده است به طوری که نمایندگان مجلس نسبت به عواقب ادامه این بحران به مقام‌های دولتی هشدار‌های صریحی داده‌اند.

یکشنبه، 12 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-02 ساعت 22:12
خبر بعدی : مصر؛ تحریم همه پرسی/ديدار سفير آمريکا با مخالفان
خبر قبلی : نسرین ستوده؛ حضور زنان در مقابل دادستانی کل تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -