رئیس جمهور باید از تعداد اعدامها اطلاع داشته باشد

سایت الف: یک سخنران همایش قوه مجریه در حقوق اساسی اظهار داشت: دادسراها در بسیاری از کشورها زیر نظر قوه مجریه هستند.

دکتر اسلامی در همایش قوه مجریه در حقوق اساسی اظهار داشت: دادسراها در بسیاری از کشورها زیر نظر قوه مجریه هستند و قاضی در محاکم قضایی حکم صادر می کند چراکه دادسرا در مقام قضاوت نیست. با اجرای این تفکیک هم بی طرفی محاکم و هم استقلال قوا حفظ می شود.اسلامی افزود: رئیس جمهور باید از تعداد دستگیری ها و اعدامها در قبال شهروندان اطلاعات کامل داشته باشد.

وی ادامه داد: پلیس نیز باید زیر نظر قوه مجریه باشد چراکه پلیس نهادی اجرایی است. رئیس جمهور باید بتواند از سرنوشت هر شهروندش باخبر باشد و پلیس نیز چون کار اجرایی انجام می دهد زیرنظر قوه مجریه باشد البته در مواقعی شاهد هستیم که پلیس حتی قانونگذاری می کند و مصادیق را خودش تعیین می کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: رئیس جمهور باید از سرنوشت افرادی که بازداشت یا محکوم می شوند باخبر باشد. به عنوان مثال در پرونده ستار بهشتی قوه قضاییه و مقننه اطلاعیه هایی در این خصوص صادر کردند اما قوه مجریه به دلیل آنکه در جریان کامل پرونده نبود، اطلاعیه صادر نکرد. صیانت از حقوق شهروندان و دسترسی به آنها در هر لحظه وظیفه رئیس جمهور است مخصوصا زمانی که افراد دستگیر می شوند.

دوشنبه، 13 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-03 ساعت 04:12
خبر بعدی : عراق، مسیر اصلی ارسال تسلیحات رژیم تهران به سوریه
خبر قبلی : کمک 5 و نیم میلیارد تومانی شهرداری به هیات‌های تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -