همه پرسی قانون اساسی مصر؛ هشدار نیروهای مدنی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، محمد مرسی، رئیس جمهور مصر شنبه شب در سخنانی اعلام کرد که همه پرسی در باره پیش نویس قانون اساسی روز شنبه پانزدهم دسامبر برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر محمد البرادعی، مخالف مشهور مصری اعلام کرد، محمد مرسی می خواهد پیش نویس قانون اساسی که حقوق مردم مصر و آزادی آنان را مخدوش، حقوق اساسی مصری ها را نابود و اصول و ارزش های جهانی را نقض می کند در معرض همه پرسی عمومی قرار دهد.

وی از مردم مصر خواست به مخالفت خود با پیش نویس قانون اساسی جدیدی که محمد مرسی روز شنبه برگزاری همه پرسی درباره آن را مطرح کرد، ادامه دهند.

ناظران گفتند، نیروهای مدنی مصر طی پانزده روزی که تا همه پرسی قانون اساسی باقی مانده است، تلاش خواهند کرد تا مردم را از عواقب این قانون اساسی که اسلامگرایان تدوین کرده اند، آگاه سازند.

همزمان رئیس پارلمان اروپا، خواستار قطع همکاری های سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا با مصر شد.

وی در مصاحبه ای در برلین گفت، اتحادیه اروپا باید این مسئله را به روشنی تبیین کند که بدون وجود دمکراسی تکثرگرا در مصر امکان ادامه همکاری سیاسی و اقتصادی این اتحادیه با قاهره وجود ندارد.

رئیس پارلمان اروپا با تشبیه اقدام مرسی در گسترش اختیارات رئیس جمهور به کودتا تصریح کرد، ما نمی توانیم با چنین کودتایی کنار بیاییم.

وی در یک گفتگوی کوتاه با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" افزود، اخوان المسلمین که مرسی عضوی از آنها است یک جریان رادیکال سیاسی است که از احساسات دینی مردم برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.

یکشنبه، 12 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-02 ساعت 07:12
خبر بعدی : خامنه ای: انتصاب مشایی بر خلاف مصلحت جنابعالی است
خبر قبلی : امارات: رژیم تهران بزرگترین تهدید برای ماست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -