رسیدگی به اعدام‌ها باید از خود رفسنجانی شروع شود

رادیو فرانسه: هاشمی رفسنجانی خواستار پاسخگویی «مسئولان امنیتی و قضائی وقت» درباره اعدام‌ها و محاکمه‌های پس از انقلاب ایران، شده است. ابوالحسن بنی صدر، نخستین رییس جمهور ایران در این باره می گوید اگر قرار است به اعدامهای اول انقلاب رسیدگی شود باید از خود هاشمی رفسنجانی شروع شود.

امروز اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهاراتی را درباره اعدام‌ها، محاکمه‌ها و مصادره اموال افراد پس از انقلاب ایران، از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی بیان کرده است.

هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از پژوهشگران تاریخ گفته است: «بجاست اکنون پس از گذشت سه دهه از این اتفاقات، مسئولان امنیتی و قضائی وقت، در جلساتی با پژوهشگران وقایع به وجود آمده را برای ثبت درست در تاریخ پاسخ دهند.»

ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهور اسلامی، که اکنون ساکن پاریس است، درباره این اظهارات هاشمی رفسنجانی به بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه می گوید که هاشمی رفسنجانی در ابتدای انقلاب جزو کسانی بود که با توقف اعدام ها مخالفت می کرد.

بنی صدر ادامه می دهد: اعدامهای اول انقلاب، کار قضایی نبوده، بلکه تصمیم سیاسی بود و هدفش استقرار ولایت فقیه.

وی تأکید می کند که اگر قرار است به اعدامهای اول انقلاب رسیدگی شود باید از خود هاشمی رفسنجانی شروع شود.

بنی صدر با توجه به شرایط کنونی پیش آمده برای هاشمی رفسنجانی در جمهوری اسلامی می گوید که هاشمی رفسنجانی به فکر این افتاده که درباره ابتدای انقلاب اظهار نظر کند، اما زمان برای او دیر شده است.

وی اضافه می کند: با این حال تنها راهی که مقابل هاشمی رفسنجانی وجود دارد این است که خیلی روشن به خطاها، خیانت ها و جنایت ها در حضور ملت اعتراف کند.

شنبه، 11 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-01 ساعت 21:12

خبر قبلی : اخراج یک میلیون کارگر قراردادی در یکسال


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -