بهمنی: در برداشت از حساب بانک‌ها سربلندیم

رئیس کل بانک مرکزی پس از چند هفته سکوت درباره مسایل اقتصادی اعلام کرد: با بررسی‌های انجام شده در مورد سرنوشت برداشت از حساب بانک‌ها به نتایج جالبی رسیدیم.

به گزارش الف، بهمنی که سخنانش را فارس انعکاس داده در پاسخ به این پرسش که نتیجه ضمنی بررسی ها چه بوده، گفت: همین مقدار میتوانم بگویم که بانک مرکزی در این مسئله سربلند بیرون آمد و اقداماتمان کاملاً درست بوده است.

لازم به یادآوریست بانک مرکزی طی اسفند سال گذشته جمعا ً۵۱۰۰ میلیارد تومان از حساب بانک های ایرانی برداشت و به خزانه دولت واریز کرده است.

دو هفته پیش مدیران چند بانک غیر دولتی با حضور در مجلس، نحوه برداشت بدون اجازه بانک مرکزی از حسابهایشان را تشریح کردند. قرار است این هفته رئیس کل بانک مرکزی نیز به مجلس احضار شود تا درباره برداشت بدون اجازه از حساب بانکهای غیردولتی توضیح دهد.

در محافل اقتصادی این اعتقاد وجود دارد که اقدام بانک مرکزی در برداشت بدون اجازه از حساب بانکها با دستور دولت انجام شده و شخص بهمنی جسارت صدور چنین دستوری را ندارد.

بهمنی در مورد بازار سکه نیز گفته است: قیمت سکه در حال حاضر در بازار ایران پایین تر یا در سطح قیمت اونس در بازارهای جهانی است بنابراین با قیمت های فعلی فعلاً برنامه‌ای برای پیش فروش سکه در دستور کار بانک مرکزی نیست ضمن اینکه سکه های پیش فروش شده قبلی همچنان در حال تحویل می باشد.

بهمنی یادآور شد: تا زمانی که شرایط بازارهای داخلی و خارجی به همین شکل فعلی باشد و تغییر معناداری در قیمت‌ها حاصل نشود، موضوع پیش فروش سکه در دستور بانک مرکزی قرار نخواهد داشت.

بهمنی همچنین گفته است: شرایط نسبتاً آرام بازار ارز طی هفته های اخیر تا حدود زیادی معلول تأمین بخشی از نیاز واردات از طریق اتاق مبادلات ارزی است.

شنبه، 11 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-01 ساعت 12:12
خبر بعدی : زنگ تعطيلی سينما ها نواخته شد
خبر قبلی : فروش حواله‌های ۱۰بشکه‌ای نفت به مردم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -