افزایش قیمت ها «ازدواج بهنگام» را غیر ممکن کرده است

شهرزادنیوز: در گذشته نه چندان دور خانواده هایی که از پس خرید لوازم خانگی خارجی بر نمی آمدند، می توانستند با قیمت مناسب اقلام جهیزیه دخترشان را از محصولات تولید شرکت های داخلی تهیه کنند. اما این روزها با افزایش قیمت مواد اولیه، کالاهای تولید داخلی افزایش قیمتی بسیار بیشتر از نمونه های خارجی دارد؛ در مقابل رشد دو برابر قیمت لوازم خانگی خارجی، لوازم خانگی داخلی رشد سه برابری داشته اند. این افزایش قیمت های سرسام آور باعث شده تا خانواده های متوسطی هم که «دختر دم بخت» دارند نتوانند از پس تهیه لوازم خانگی ایرانی هم برای جهزیه دخترانشان بر آیند.

به گزارش قانون، افزایش قیمت ها در حالی است که برخی از مارک های خارجی لوازم خانگی در سال جاری 8 الی 10 بار صعود داشته اند.

«نوید. م»، تازه دامادی که زمان زیادی به عروسی اش نمانده، به قانون می‌گوید که در مراسم بله برون قبول کرده که 5 قلم از لوازم جهیزیه را برای آغاز زندگی مشترک تهیه کند و این روزها که برای خرید تلویزیون و یخچال و اجاق گاز و لباس شویی و فرش به مراکز لوازم خانگی می رود، با قیمت های نجومی این اقلام روبرو می شود. وی می افزاید هر چه پس انداز داشته در کنار مبالغی که قرض کرده را برای رهن خانه و مراسم عروسی کنار گذاشته و نمی داند هزینه خرید این لوازم خانگی را از کجا باید تهیه کند.

گزارشگر سایت قانون پس از گفتگو با چند تن دیگر از جستجوگران لوازم خانگی با قیمت مناسب برای آغاز زندگی مشترک، نوشته است: در میان این افزایش نجومی قیمت لوازم خانگی و در کنار آن افزایش قیمت خانه و اتومبیل، مسئولان، که انگار در خوابی تمام نشدنی به سر می برند، شعار ازدواج های بهنگام جوانان را می دهند و در این اوضاع آشفته انگار کسی نیست از آنها بپرسد با این افزایش چند برابری قیمت ها آخر چه کسی می تواند ازدواج بهنگام داشته باشد؟! با این قیمت ها جوانان نمی توانند از پس ازدواج های دیرهنگام بر آیند، زود هنگام که سهل است!


شنبه، 11 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-01 ساعت 10:12
خبر بعدی : تجمع انصار حزب‌الله و سینماگران مقابل ارشاد
خبر قبلی : شعار "اخوان المسلمین نابود باید گردد" در میدان التحریر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -