استاندار خراسان مردم را عقب افتاده ذهنی خواند

شفاف نیوز: یک- سخنان اخیر محمود احمدی بیغش استاندار خراسان شمالی که پس از رد شدن صلاحیتش در انتخابات مجلس، در انتصابی جنجالی استاندار خراسان شمالی شد در سخنان اخیر خود به مردم شهید پرور این خطه کشور توهین های بیسابقه ای کرده است که اعتراضات فراوانی را در میان مردم و نمایندگان این منطقه درپی داشته است.

وی در توصیف برکات سفر اخیر رهبر فرزانه انقلاب به این منطقه گفته است: باور کنید قبل از سفر آقا استان شما ناشناخته بود. اگر یک جایی می گفتند خراسان شمالی، مردم یاد «فقر»، «عقب ماندگی ذهنی»، «عقب ماندگی فرهنگی»، کسانی که دائما به دنبال این اند که گوسفندان شان را ببرند صحرا و چوپانی کنند.....

دوم- هم در زمان امام(ره) و هم در زمان مقام معظم رهبری مقامات ارشد نظام به شدت نسبت به چاپلوسان و متملقان واکنش نشان داده و خواستار پرهیز از این سخنان شده اند. خوانده شدن دوباره بخش هایی از تاریخ شاید برای مسئوولان محترم دولت غنیمتی بزرگ باشد.

ابتدا مثالی از امام بزنیم. در دیدار نمایندگان نخستین دوره‌ مجلس شورای اسلامی با ایشان، مرحوم فخرالدین حجازی که نفر اول منتخب مردم شهر تهران بود، به نمایندگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخنانی را ایراد کرد و در بخشی از آن با بیانی بسار شیوا به تجلیل از امام پرداخت.

وی سخنرانى خود را با جمله‌ «بأبى أَنْتَ وَ امّى» آغاز کرد و بقیه‌ سخنرانى را نیز به تعریف و تمجید از مقام والاى حضرت امام اختصاص داد. این سخنان مرحوم حجازی با واکنش حضرت امام مواجه شد. ایشان افراد را از بیان چنین تعاریف و تمجیدهایی برحذر داشتند و تذکر دادند که انحطاط و سقوط اخلاقی افراد از همین‌گونه رفتارها و تمجیدها آغاز می شود.

حضرت امام در آغاز سخنان آن روز خود تأکید کردند: «من خوف این را دارم که مطالبى که آقاى حجازى فرمودند درباره‌ی من، باورم بیاید. من خوف این را دارم که با این فرمایشات ایشان و امثال ایشان براى من یک غرور و انحطاطى پیش بیاید. من به خداى تبارک و تعالى پناه مى‌برم از غرور. من اگر خودم را براى خودم نسبت به سایر انسان‌ها یک مرتبتى قائل باشم، این انحطاط فکرى است و انحطاط روحى. من در عین حال که از آقاى حجازى تقدیر مى‌کنم که ناطق برومندى است و متعهد، لکن گله مى‌کنم که در حضور من مسائلى که ممکن است من باورم بیاید فرمودند. پیروزى ما مرهون اسلام است. نه مرهون من است و نه مرهون شما و نه مرهون هیچ قوه‌اى، مرهون اسلام است.»

مقام معظم رهبری هم بارها در فرمایشات خود بر پرهیز از تملق و چاپلوسی تاکید کرده اند. جریان دیدار سالانه‌ نمایندگان مجلس، هنگامی که یکی از نمایندگان اظهارات توأم با تعریف و تمجیدی از رهبری در حضور ایشان بیان کرد، رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: «می‌دانم از روى محبت و اخلاص و صفاست -در این تردیدى نیست- لیکن این‌جور بیانات، هم به ضرر من است، هم به ضرر خود گوینده است. نبایستى این بیانات به این شکل بیان شود. یک مجموعه‌ زمانى تصادفاً کنار هم قرار گرفته‌ایم و داریم با هم کار می‌کنیم. من یک کار می‌کنم. شما یک کار می‌کنید. این‌جور تعبیرات، تعبیراتى نیست که انسان را خوش بیاید یا کمکى به کار پیشرفت انسان بکند. ما همگى بندگان خدا هستیم و ان‌شاءالله خدمتگزاران مردم هم باشیم.»

سوم- سخنان استاندار خراسان شمالی در بهترین حالت از جنس تملق و چاپلوسی است. «عقب مانده ذهنی» خواندن مردمی که رهبر فرزانه انقلاب آنها را سربازان انقلاب دانسته و هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرده اند در کجای ادبیات مسئوولان ایران می گنجد؟

آقای استاندار مردم این خطه بزرگ را مردمانی دانسته که گوسفندانشان را برای چوپانی به صحرا می بردند.... ایشان به گونه ای سخن گفته اند که انگار مردم ایران چوپانی را عار می دانند. انگار نه انگار که بر اساس روایات تمامی انبیای الهی مدتی را به شبانی و چوپانی گذرانده اند و آن را افتخار خود دانسته اند. نکند ایشان زاده کاخ ها و فرزند اشرافند که اینگونه مردم زحمتکش خراسان شمالی را مورد بی احترامی قرار داده اند. پیش خود و خدای خودتان قضاوت کنید. عقب افتاده ذهنی و فرهنگی کیست؟

روی سخنم با استاندار محترم خراسان شمالی است. عمر استانداری شما - اگر حتی این توهین های عجیب و غریبتان با مماشات روسای شما مواجه شود- چند ماهی بیشتر دوام نخواهد یافت. حالا که نمایندگان مردم بزرگوار این منطقه اینگونه اعتراض کرده اند و به دفاع از موکلان خویش برخاسته اند ای کاش قدری فکر می کردید و لااقل یک عذرخواهی خشک و خالی از دلیرمردان خراسان شمالی می کردید. به خدا مردمانی که شما آنها را « عقب مانده ذهنی» خوانده اید آنقدر مردانگی و مروت دارند که از شما بگذرند.

سه شنبه، 7 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-27 ساعت 13:11
خبر بعدی : پلنگ كشته شده در دماوند سه قلو باردار بود
خبر قبلی : پذیرش دانشجوی دکتری پولی در پزشکی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -