جلوگیری از اعزام تیم کاراته زنان به دلیل حجاب

شهرزادنیوز: تبعیض جنسیتی علیه زنان در جمهوری اسلامی اخبار ورزشی زنان را نیز در سایه قرار داده است. در حالی که رسانه‌های اسلامی برای امیر مهدی زاده، ملی پوش وزن 60 کیلو گرم کاراته، به خاطر دستیابی به مدال طلا در مسابقات جهانی در پاریس هورا می کشند، خبر عدم شرکت تیم ملی زنان در این مسابقات بازتاب درخوری نداشته است.

به گزارش زن فردا، به نقل از خبرگزاری دولتی ایسنا، این رقابت‌ها از روز دوم آذر ماه به مدت 5 روز در پایتخت فرانسه برگزار می شود، اما «تیم ملی بانوان ایران به دلیل ممنوعیت حجاب ورزشکاران زن» در این دوره از مسابقات حاضر نشده است.

فریبا بداغی، مربی تیم ملی کاراته زنان، در این رابطه گفته است که در رقابت های گذشته، بانوان کاراته کار ایران در مسابقات اندونزی و ترکیه با پوشش کامل اسلامی به روی تاتامی رفتند و ممنوعیتی از لحاظ حجاب نداشتند.

از سوی دیگر، به گزارش ایلنا، محمد صادق فرجی، رئیس فدراسیون کاراته، که به فرانسه رفته بود، گفته است که مسئولین فدراسیون جهانی کاراته، موافقت کرده‌اند تا در آینده «زنان محجبه اسلامی» بتوانند در مسابقات جهانی شرکت کنند.

وی همچنین گفت که المپیوس، دبیرکل فدراسیون جهانی، اظهار داشته که طی یک ماه آینده با ارسال نامه ای به تمام فدراسیون ها این موضوع اعلام خواهد شد تا از سال 2013 "بانوان مسلمان" نیز بتوانند در رقابتهای جهانی شرکت کنند.

سه شنبه، 7 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-27 ساعت 11:11
خبر بعدی : جواد لاریجانی: مذاکره با آمریکا منتفی است
خبر قبلی : خودکشی یک زندانی در زندان مرکزی ارومیه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -