حلقه محاصره پایتخت سوریه تنگ تر می شود

ارتش آزاد سوریه روز دوشنبه اعلام کرد، پس از تصرف یک پایگاه هوایی در شرق دمشق، حلقه محاصره پایتخت را تنگ تر کرده است.

به گزارش العربیه، پایگاه "مرج سلطان" که به کنترل مخالفان درآمده است در پانزده کیلومتری دمشق واقع است و افراد ارتش آزاد دو هلیکوپتر را منفجر و تعدادی از نیروهای پایگاه را به اسارت درآوردند.

یکی از مخلفان در یک پیام ویدیویی در حالی که فریاد می زد " ما در حال پیشروی به سوی کاخ تو هستیم ای بشار! " تاکید کرد مخالفان پایگاه هوایی "مرج سلطان" را به کنترل کامل درآوردند.

شبه نظامیان مخالف رژیم در مزارع اطراف دمشق بویژه در شرق و شمال شرق پایتخت متمرکز شده اند و طی هفته گذشته درگیری بسیار شدیدی در نزدیکی اتوبان جنوبی پایتخت در منطقه داریا بین دو طرف به وقوع پیوسته است.

فواز تللو از رهبران مخالفان که از برلین با خبرگزاری رویترز مصاحبه کرده است با اشاره به پیشرفت مخالفان طی روزهای گذشته تاکید کرد دایره محاصره دمشق در حال تنگ تر شدن است.

او تاکید کرد پایگاهی که به دست مخالفان افتاده است به فرودگاه دمشق بسیار نزدیک است و به نظر می رسد نیروهای ارتش آزاد در صدد کنترل راه فرودگاه هستند.

علیرغم بکارگیری جنگنده ها و هلیکوپترها برای رویارویی با مخالفان ، نیروهای دولتی نتوانستند از پیشروی آنها به پایتخت جلوگیری کنند.

سه شنبه، 7 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-27 ساعت 05:11
خبر بعدی : سازنده فيلم ضد اسلامی: هرگز پشيمان نيستم
خبر قبلی : منبع حکومتی: جنگ غزه و شعار نه غزه نه لبنان...


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -