تشييع جنازه جوان مصری؛ مرسی مسئول است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، هزاران نفر امروز در مراسم تشییع جنازه جوان مصری که هفته گذشته در درگیریهای نزدیک میدان التحریر قاهره کشته شده بود، شرکت کردند و محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر را مسئول کشته شدن او دانستند.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم گفت، پس از به قدرت رسیدن مرسی دو تن از شهروندان مصری کشته شدند. یکی از آنها صلاح جابر است که هفته گذشته جان خود را از دست داد. ما مرسی را مسئول کشته شدن او می دانیم.

همزمان مخالفان تصمیمات اخیر رئیس جمهور مصر به تحصن در میدان التحریر ادامه می دهند و خواهان لغو این تصمیمات هستند.

فعالان سیاسی و اعضای گروه های سیاسی در اعتراض به تصمیم اخیر مرسی در افزایش اختیاراتش در میدان التحریر چادر زدند. معترضان مرسی را مسئول حوادث و ناآرامی های اخیر و کشته شدن صلاح جابر می دانند.

یکی از شرکت کنندگان در این تحصن گفت، خواست ما آن است که مرسی از تصمیم خود در مورد صدور متمم قانون اساسی عقب نشینی کند.


البرادعی خواهان لغو بی قید و شرط احکام مرسی شد

محمد البرادعی، مخالف سرشناس مصری امروز دوشنبه خواهان لغو بی قید و شرط احکامی شد که به محمد مرسی رئیس جمهور مصر اختیارات تام می دهد.

رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی چنین خواسته ای را مطرح کرد که وزیر دادگستری مصر موضوع سازش با مرسی را برای حل این بحران مطرح کرده است.

البرادعی در گفتگو با روزنامه مستقل المصری الیوم اظهار داشت مخالفان مصری خواهان لغو بی چون و چرای این احکام مربوط به قانون اساسی هستند که مرسی در تاریخ بیست و دوم نوامبر به تصویب رساند و به واسطه آن تصمیم گیری های خود را از هر گونه قضاوتی مصون کرد.

وی در ادامه رئیس جمهور مصر را بار دیگر فرعون توصیف کرد و گفت سازشی در کار نیست چون ما با رئیس جمهوری روبرو هستیم که رفتاری دیکتاتوری دارد.

از سوی دیگر شخصیت های مخالف مصری روز گذشته تلاش رئیس جمهور و دستیارانش را برای آرام کردن اوضاع رد کردند و درباره جدی بودن این تلاشها تردید دارند.

گروههای مخالف می گویند مرسی پیش از اتخاذ تصمیمات یکجانبه اش باید با آنها گفتگو می کرد و اکنون دلیلی برای گفتگو وجود ندارد.



دوشنبه، 6 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-26 ساعت 19:11
خبر بعدی : احمدی‌نژاد امسال به مراسم عزاداری خامنه ای نرفت
خبر قبلی : شکنجه عزاداران امام حسين در زندانهای رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -