توقف همکاری تجاری و بانکی کشورهای عربی با رژیم

به گزارش العربیه، یک منبع اقتصادی در عمان گفته است به دلیل تحریم های بین المللی علیه رژیم تهران و کاهش شدید ارزش ریال در ایران برخی از اتاق های بازرگانی متعلق به کشورهای عرب خلیج فارس از تمدید موافقت نامه های همکاری تجاری با ایران خودداری کرده اند.

یک عضو شورای مشترک بازرگانان ایران و عمان در گفت و گو با روزنامه سعودی "الاقتصادیه" اعلام کرد، فعالیت هیئت های تجاری میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دلیل کاهش شدید ارزش ریال و نیر تحریم های بین المللی اعمال شده بر ضد تهران، تقریبا فلج شده است.

این عضو شورای مشترک بازرگانان ایران و عمان بیان داشت که تحریم های بین المللی باعث شده است سرمایه گذاران ایرانی برای انتقال پول های خود به صرافی ها روی آوردند یا اینکه اموال نقدی خود را تحت نظارت شدید از کشور انتقال دهند چرا که به گفته وی بانک های کشورهای همسایه ، همکاری با ایران را متوقف کرده اند.

از سوی دیگر یک منبع سعودی در اتاق بازرگانی "الشرقیه" گفته است که از زمان آغاز تحریم های اقتصادی بر ضد تهران همکاری میان هیئت های اقتصادی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس متوقف شده است.

دوشنبه، 6 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-26 ساعت 14:11
خبر بعدی : لوموند: مردم تغییر رژیم را می خواهند - ستار بهشتی
خبر قبلی : آمار رسمی بانک مرکزی: کاهش 40درصدی درآمد نفتی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -