هنرمندان مصری عليه مرسی تظاهرات کردند

هنرمندان مصری در اعتراضات به تصمیمات اخیر محمد مرسی رئیس جمهور این کشور در مورد افزایش اختیاراتش تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، خالد النبوی هنرمند مصری در این تظاهرات به این شبکه گفت: ما از اهداف انقلاب خود عقب نشینی نخواهیم کرد. همه مصریها در پیروزی این انقلاب شرکت داشتند و همه باید در پیگیری آن مشارکت داشته باشند. ما نمی پذیریم که یک گروه قدرت را در قبضه خود بگیرند.

محمد العدل کارگران مشهور مصری هم افزود: پیام ما آن است که جنبش اخوان المسلمین همانطور که در بین گروههای انقلابی اختلاف ایجاد کردند می خواهند مصر را هم تقسیم و تجزیه کنند و ما اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد. ما نمی توانیم بپذیریم که یک گروه سرنوشت کشور را در دست بگیرد. محمد مرسی یا باید در تصمیمات تجدیدنظر کند یا اینکه باید استعفا کند.

خالد علی نامزد انتخابات سابق ریاست جمهوری مصر هم که در این تظاهرات شرکت کرده بود به العربیه گفت: متمم قانون اساسی موقت که مرسی آن را اعلام کرد باید لغو شود. زیرا صدور این متمم در واقع کودتا علیه قانون اساسی بود و مصر را وارد تونل تاریکی می کند.

درگيری در قاهره

شب گذشته طرفداران و مخالفان رئیس جمهور مصر با یکدیگر درگیر شدند.

دستورهای اخیر محمد مرسی رئیس جمهور مصر که سبب افزایش اختیارات او شده با مخالفتهایی مواجه شده است.

شب و روز گذشته شماری از مردم مصر در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسکندریه و سینا و قاهره به خیابانها ریختند تا اعتراض خود را به این تصمیمات محمدمرسی اعلام کنند.

تجمع مخالفان و طرفداران محمد مرسی در برخی از شهرهای مصر از قبیل قاهره (پایتخت) به درگیری منجر شد. در این درگیریها بیش از یکصد نفر در مناطق مختلف این کشور مجروح شده‌اند.





شنبه، 4 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-24 ساعت 10:11
خبر بعدی : شکنجه و اعتراف گیری در زندانهای استالینی پوتین
خبر قبلی : لاریجانی: زمان ارسال ‌سلاح به ‌فلسطین ‌است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -