روزنامه المصری الیوم: مرسی دیکتاتور موقت مصر

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، حکم جدید محمد مرسی مبنی بر ممنوعیت اعتراض قانونی به تصمیمهای وی تا زمان تشکیل پارلمان، روز جمعه موجی از خشم در میان مخالفان وی ایجاد کرد و اعتراض به حکم وی در حال گسترش است.

دستیاران مرسی هدف از صدور این حکم را سرعت بخشیدن به برنامه های مربوط به دوران انتقال مصر و از بین بردن موانع قانونی آن می دانند اما رقیبان مرسی وی را به فرعون مستبدی که قصد دارد دیدگاه خود از اسلام را به مصر تحمیل کند توصیف و اقدام او را محکوم کردند.

روزنامه المصری الیوم روز جمعه در تیتر اصلی خود از مرسی به عنوان دیکتاتور موقت نام برد.


هيچ‌کس نمی تواند به جلوی ما را بگيرد

محمد مرسی رئیس جمهور مصر روز جمعه وعده داد به مسیری که در پیش گرفته است، ادامه خواهد دهد.

به گزارش خبرگزاری دولتی مصر، مرسی گفت، هیچ‌کس نمی تواند حرکت رو به جلوی ما را متوقف کند... من وظایفم را برای رضای خدا و ملت انجام می دهم و تصمیماتم را نیز بعد از مشورت با همه افراد می گیرم.


مصر به سوی ديکتاتوری می رود

یکی از فعالان مصری خاطر نشان کرد در حال حاضر کشور مصر به سوی دوران استبدادی پیش می رود که در تاریخ بی سابقه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، حسین الغنینی فعال مصری گفت احساس من این است که محمد مرسی هنوز درک نکرده که درحال اداره یک کشور است. کشور همانند سازمانی نظیر اخوان المسلمین مدیریت نمی شود. رئیس جمهور مصر پس از صدور حکم خود به وضوح به مردم گفته است من تصمیم می گیرم و شما موظفید اطاعت کنید و هیچ راهی برای شکایت از تصمیمات او در دستگاه قضایی وجود ندارد.

وی گفت، این تصمیمی خطرناک است. این تصمیمات به فرایند تفکیک قوا لطمه زیادی می زند. در حال حاضر مصر دیگر کشوری دموکراتیک نیست.

این فعال مصری درباره تلاشهای مخالفان گفت، امیدوارم که مردم حول مخالفان متحد شوند. این تصمیمات مغایر خواسته های جوانانی است که جان خود را فدای انقلاب کردند.




آدينه، 3 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-23 ساعت 15:11
خبر بعدی : استقرار موشکهای ناتو در مرز سوريه؛ نگرانی رژیم تهران
خبر قبلی : مصر؛ مخالفان دفاتر اخوان المسلیمن را به آتش کشیدند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -