مصر؛ نگرانی جامعه جهانی از گسترش اختيارات مرسی

به گزارش خبرگزاری رویتر از ژنو، سخنگوی ناوی پیلای کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد حکمی که محمد مرسی رئیس جمهور مصر برای افزایش اختیارات خود صادر کرده است، نگرانیهای شدیدی را در مورد وضع حقوق بشر در این کشور ایجاد می کند.

صدور این حکم مورد استقبال طرفداران و متحدان مرسی قرار گرفت اما مصریهای طرفدار سکولاریسم نگران شده اند و بر این باورند که اخوان المسلمین قصد دارد بر مصر جدید مسلط شود.

در بخشی از این حکم آمده است تا زمانی که پارلمان جدید مصر تشکیل نشده است،‌ تصمیماتی که مرسی اتخاذ می کند از هرگونه اعتراض قانونی مصون است.

روپرت کولویل سخنگوی پیلای در کنفرانسی خبری در دفتر سازمان در ژنو گفت، ما در مورد پیامدهای عظیم احتمالی این حکم بر وضع حقوق بشر و حاکمیت قانون در مصر عمیقا نگران هستیم. ما همچنین بیم داریم که این تصمیم موقعیت بسیار بی ثباتی را ظرف چند روز آینده ایجاد کند و در واقع این بی ثباتی از امروز آغاز شود.


احتمال درگيری در ميدان تحرير قاهره

به گزارش شبکه فرانس24 در قاهره، اعتراض در میدان تحریر علیه محمد مرسی آغاز شده است. طرفداران اخوان المسلمین نیز قرار است به هواداری از محمد مرسی در برابر کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند اما برخی ها از احتمال درگیری بین طرفداران مرسی و مخالفان وی در میدان تحریر در هراسند.

به این ترتیب به وضوح مشخص است که کشور بیش از پیش دو قطبی شده و این بحران جدید در دوره انتقالی پرتنش کشور آزمونی بزرگ برای لیبرالها به شمار می رود. آیا آنها می توانند با یکدیگر متحد شوند تا با اسلامگرایانی که به در دست گرفتن همه اهرمهای قدرت متهم شده اند، مبارزه کنند؟




آدينه، 3 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-23 ساعت 13:11
خبر بعدی : حضور هنرمندان سرشناس در خاکسپاری فهیمه راستکار
خبر قبلی : غزه؛ خارج کردن اتباع روس با ناوهای جنگی روسیه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -