حمله انتحاری علیه شیعیان پاکستان؛ 23 کشته

ایرنا: رسانه های پاکستان به نقل از مقامات ارشد پلیس این کشور امروز (پنجشنبه) گزارش دادند: شمار قربانیان حمله انتحاری شب گذشته در شهر ˈراولپندیˈ در حومه اسلام آباد به 23 نفر رسید.

به گزارش منابع خبری محلی، ˈثاقب ظفرˈ افسر ارشد هماهنگ کننده شهر راولپندی اعلام کرد: در مجموع 47 نفر از جمله زنان، کودکان و تعدادی از نیروهای پلیس مستقر در محل حادثه در این انفجار زخمی شدند.

مقام های پلیس شهر راولپندی نوع این انفجار را انتحاری اعلام کرده و افزودند: عامل انتحاری در نزدیکی یکی از حسینیه های (امام بارگاه) شیعیان در نزدیکی خیابان ˈمصریالˈ از منطقه ˈدهوک سیدانˈ هنگام عزاداری شیعیان جلیقه خود را منفجر کرد.

منابع خبری اعلام کردند : احسان الله احسان سخنگوی گروه تحریک طالبان در گفت و گوی تلفنی با رسانه های محلی اعلام کرده که گروه متبوعش مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

ˈراجا پرویز اشرفˈ نخست وزیر پاکستان در بیانیه رسمی ضمن محکوم کردن حادثه انتحاری در راولپندی گفت: پاکستان برای مقابله با ستیزه جویی متحد بوده و هرگز در برابر تروریسم تسلیم نخواهد شد.

وی از مقامات مربوطه خواست تا بهترین خدمات درمانی را در اختیار مجروحان این حادثه تروریستی قرار دهند.

ˈآصف علی زرداریˈ رییس جمهوری و ˈشهباز شریفˈ سر وزیر ایالت پنجاب پاکستان نیز در پیام های جداگانه ای این انفجار تروریستی را بشدت محکوم کردند.

این دومین حمله انتحاری علیه شیعیان پاکستان در کمتر از 24 ساعت گذشته بوده در اولین آن که در شهر کراچی شب گذشته بوقوع پیوست، تعدادی کشته و زخمی شدند.

پنجشنبه، 2 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-22 ساعت 11:11
خبر بعدی : غزه؛ تجهيزات ما هنوز به صحنه جنگ وارد نشده
خبر قبلی : وضعیت کنونی نظام امتحانی دیگر از سوی خداوند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -