سه بیانیه اعلام اطاعت نمایندگان مجلس از اوامر رهبر

دیگربان: نمایندگان مجلس در پی مخالفت صریح علی خامنه‌ای با طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد٬ با انتشار سه نامه و بیانیه بر اطاعت خود از این دستور رهبر جمهوری اسلامی تاکید کردند.

آقای خامنه‌ای روز چهارشنبه (اول آذر) در جمع گروهی از نیرو‌های بسیج ضمن مخالفت با طرح سئوال از احمدی‌نژاد٬ از نمایندگان خواست دیگر این طرح را دنبال نکنند.

طرح جنجال برانگیز سئوال از احمدی‌نژاد از چندی پیش با وجود تلاش‌های بسیار فراوان غلامعلی حداد عادل٬ مشاور عالی خامنه‌ای در دستور کار مجلس قرار داشت.

نمایندگان امضاء کننده این طرح دقایقی پس از سخنرانی خامنه‌ای با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «با لبیک به فرمان ایشان {رهبری} مراتب انصراف خود را از ادامه طرح سؤال اعلام می‌دارند.»

فراکسیون «رهروان ولایت» هم با انتشار بیانیه‌ای اعلا کرد: «نظر ولی‌امر مسلمین بر رهروان ایشان در مجلس، حجت بوده و اطاعت از ایشان وظیفه و افتخار ما است.»

بسیاری از اعضای این فراکسیون طرح سئوال از احمدی‌نژاد را امضاء کرده بودند که پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی خطاب به وی نوشتند: «رهنمود جنابعالی را عملی خواهیم نمود.»

علی لاریجانی٬ رئیس مجلس نیز با انتشار نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی «اطاعت از اوامر ولی امر مسلمین مایه افتخار مجلس» دانست و اعلام کرد اطاعت از دستورات وی بر همه «واجب» است.

آقای لاریجانی که هدایت فراکسیون «رهروان ولایت» در مجلس را بر عهده دارد٬ یکی از طرفداران سرسخت سئوال از احمدی‌نژاد به شمار می‌رفت.

علی خامنه‌ای بیش از هفت سال است که از محمود احمدی‌نژاد در برابر منتقدان و مخالفان به طور مطلق حمایت می‌کند.

پنجشنبه، 2 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-22 ساعت 03:11
خبر بعدی : واکنش علی مطهری به حکم حکومتی رهبری
خبر قبلی : ترس خامنه ای از وخامت اوضاع درونی رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -