شکنجه و کشتار در زندانها امتداد خط سرخ کربلا است

دیگربان: اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده پلیس می‌گوید وظیفه این نیرو امتداد «خط سرخ کربلا»٬ اجرای احکام «الهی»٬ «اصلاح زمین» به دور از هر گونه «ظلم»٬ «ستم» و«بی‌قانونی» است.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای احمدی‌مقدم این مطلب را در مراسم دانش‌آموختگی درجه‌داران چهار مرکز آموزش تخصصی پلیس در مشهد بیان کرده است.

وی گفته که «نیروی انتظامی با مجرمان و تبهکاران دشمنی ندارد و در پی اجرای حکم الهی و اصلاح در زمین و ایجاد امنیت و آرامش در فضای مبتنی بر عدالت و به دور از ظلم و ستم» است.

این فرمانده پلیس افزوده است: «نیروی انتظامی یک نیروی اجتماعی است و مأموران نیروی اجتماعی نیز باید برای تحقق این هدف {اصلاح زمین} که‌‌ همان روش امام حسین است، تلاش کنند.»

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود از نیرو‌های پلیس خواسته در ماموریت‌های خود از «روش‌هایی مبتنی بر شرع، قانون و عدالت» استفاده کنند.

اظهارات این فرمانده پلیس در شرایطی مطرح می‌شود که این نیرو با گذشت حدود دو هفته از اعلام مرگ ستار بهشتی در حین بازجویی٬ تاکنون حاضر نشده است مسئولیت مرگ این وبلاگ‌نویس را بپذیرد.

پلیس جمهوری اسلامی مهم‌ترین نیروی «انتظامی» در ایران به شمار می‌رود که در برقراری امنیت در جامعه از حداکثر خشونت استفاده می‌کند.

تیر ماه سال گذشته پلیس یک نوجوان ۱۶ ساله را به احتمال «شرب خمر» در یکی از محلات شهر تهران از فاصله ۲۰ سانتی‌متری و با شلیک مستقیم گلوله از پای در آورد و هرگز در خصوص این پرونده حاضر به پاسخگویی نشد.

برخورد‌های خشونت‌بار پلیس طی سه سال گذشته به قدری افزایش یافته که بسیاری از نمایندگان مجلس با صدور اطلاعیه‌ای از ماموران این نیرو خواسته‌اند در برخورد با تخلفات «متانت» به خرج دهند.

چهارشنبه، 1 آذر ماه 1391 برابر با 2012-11-21 ساعت 11:11
خبر بعدی : شورای نگهبان: تاثیر برائت ازفتنه در تایید صلاحیت کاندیداها
خبر قبلی : مادر ستار بهشتی: فرزندم را کشته اند؛ رضایت نمی دهم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -