کاهش توليد ترياک در افغانستان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، آژانس مقابله با مواد مخدر سازمان ملل روز سه شنبه در گزارش سالانه خود اعلام کرد کشت خشخاش در افغانستان امسال بار دیگر افزایش یافته، اما تولید تریاک به علت بدی آب و هوا، آفات و بیماری های گیاهان کاهش یافته است.

سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان طی یک سال هجده درصد افزایش یافته و به یکصد و پنجاه و چهار هزار هکتار رسیده است. با این حال تولید تریاک ، با سی و شش درصد کاهش به سه هزار و هفتصد تن رسید.

یوری فدوتوف ، مدیر دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد قیمت بالای تریاک عامل اصلی افزایش سطح زیر کشت این ماده مخدر است. تریاک که از گیاه خشخاش به دست می آید ، ماده اولیه هروئین و مورفین است. کشاورزان افغان به طور متوسط به ازای هر کیلو تریاک ، به طور متوسط یکصد و نود و شش دلار به دست می آورند که قیمت بسیار بالایی است. و این در حالی است که ارزش کل تولید آن بالغ بر هفتصد میلیون دلار است.

این نهاد بین المللی که در این گزارش خواستار تقویت مقابله با تولید مواد مخدر با همکاری مقامات افغان و جامعه بین الملل شده است ، هشدار داد قیمت های بالای مواد مخدر ممکن است بسیاری از کشاورزان را به شروع و یا ادامه تولید خشخاش در فصل بعدی ترغیب کند.

سه شنبه، 30 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-20 ساعت 12:11
خبر بعدی : يک اسرائيلی به سفارت آمريکا در تل آويو حمله کرد
خبر قبلی : استفاده ایرانیان از فیل برای شکار؛ 4 هزار سال پیش


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -