مردم فقیرند و نمی‌توانند تعرفه‌های اسنادی را پرداخت کنند

ایلنا: عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: مردم عمدتا فقیر هستند و نمی‌توانند تعرفه‌های سازمان ثبت و اسناد را به راحتی پرداخت کنند، ما نمایندگان به خودمان نگاه نکنیم که از افراد برخوردار جامعه هستیم بلکه در بحث تعرفه‌ها به حال مردم توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای کمیسیون قضایی مجلس امروز با حضور در سازمان ثبت اسناد از عملکرد این سازمان بازدید کردند.

ملک شاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته دراین سازمان قابل دفاع است درباره ماده ۲۹ قانون جرائم راهنمایی و رانندگی که مورد اختلاف این سازمان و نیروی انتظامی قرار گرفته است گفت: باید در این زمینه دقت نظر بیشتری شود و این ماده نیاز به کار کار‌شناسی دارد اما نقل و انتقال هر گونه سند برعهده سازمان ثبت اسناد است.

وی درباره بودجه این سازمان اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد به دلیل ثبت اسناد و اموال مردم حائز اهمیت است و ارزش اموال مردم توسط این سازمان حفظ می‌شود. از این رو باید درتقویت آن تلاش کنیم و از آنجا که ۳۴ میلیون خدمت توسط سازمان ارائه می‌شود باید درحفظ تکریم ارباب رجوع تلاش بسیاری کرد چرا که برخورد مناسبی با مردم نه تنها در این سازمان بلکه در سایر سازمان‌های دولتی صورت نمی‌گیرد و مردم از این رفتار گلایه‌مند هستند و اعتراض آن‌ها نه از تصمیمات قضایی و اداری بلکه از نحوه برخورد با آن‌ها است.

ملک شاهی در ادامه خواستار تکمیل طرح کاداست شد و گفت: باید تلاش کنیم تا تمامی اسناد و املاک در این سند ثبت شود.

محمد رزم دیگر عضو کمیسیون قضایی مجلس به عنوان دیگر سخنران این نشست صمیمی با بیان اینکه دفا‌تر اسناد رسمی درآمد خوبی دارند اما مکان آن‌ها مناسب نیست خواستار نظارت و بازرسی بیشتر شدو گفت: مردم عمدتا فقیر هستند و نمی‌توانند تعرفه‌های سازمان ثبت و اسناد را به راحتی پرداخت کنند ما نمایندگان به خودمان نگاه نکنیم که از افراد برخوردار جامعه هستیم بلکه در بحث تعرفه‌ها به حال مردم توجه کنیم.

وی خواستار افزایش دفا‌تر اسناد رسمی شد و گفت: با این کار علاوه بر کاهش ازدحام جمعیت در دفا‌تر برای بسیاری از تحصیل کردگان در این حوزه اشتغال زایی می‌شود.

رزم در ادامه درباره ارائه طرح کانون سردفتران به مجلس توسط سازمان ثبت اسناد تصریح کرد: بهتر است در تهیه این طرح از تجربیات کانون سردفتران استفاده شود تا نقطه نظرات حاکمیتی در کنار نظرات این افراد اعمال شود این کار مانع از آن می‌شود که در آینده تنشی میان طرح مذکور با سردفتران وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا، سایر اعضای کمیسیون قضایی مجلس نیز اظهار نظراتی نسبت به ماده ۲۵ قانون اخذ جرائم راهنمایی و رانندگی قدیمی بودن قوانین این سازمان چگونگی رفتار با مراجعه کنندگان به سازمان ثبت اسناد سنددار شدن تمامی زمین‌های کشور و غیره اظهار نظر‌هایی داشتند.

سه شنبه، 30 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-20 ساعت 03:11
خبر بعدی : تلفن همراه آقای رئيس‌جمهور همچنان اشغال است
خبر قبلی : بسیجیان مدافع قوه‌ قضاییه در مبارزه با فساد باشند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -