اتحادیه اروپا: ائتلاف ملی سوریه نماينده مشروع سوریها

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که "ائتلاف ملی سوریه" (اپوزیسیون) را نماينده مشروع مردم این کشور می داند.

گروه‌های مخالف رژیم سوریه اخیرا در نشستی در دوحه قطر بر تشکیل ائتلافی مشترک با نام "ائتلاف ملی سوریه" به توافق رسیدند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در پایان نشست خود در بروکسل اعلام کردند که "ائتلاف ملی سوریه" را تنها نماینده مشروع و قانونی مردم سوریه می دانند.

در بیانیه وزیران خارجه اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا خواستار گسترش روابط با "ائتلاف ملی سوریه" بعنوان نماینده مشروع مردم این کشور و موفقیت این ائتلاف در مسیر استقرار دموکراسی و حقوق بشر در سوریه است.


احتمال استقرار تجهیزات ضدموشکی ناتو در سوریه

بی بی سی: آندرس فو راسموسن، دبیر کل ناتو، گفته که ناتو در صورت نیاز تجهیزات دفاع ضد موشکی خود را در مرز ترکیه با سوریه مستقر خواهد کرد.

به گفته او ترکیه هنوز از متحدان خود در ناتو درخواستی رسمی در این زمینه نکرده، اما در صورت ارائه چنین درخواستی از طرف آنکارا ناتو آن را چون "مساله‌ای اضطراری بررسی خواهد کرد."

روابط میان ترکیه و سوریه از آغاز شورش‌ها و درگیری‌‌ها در سوریه به تیرگی گراییده است.

ترکیه حمایت وسیعی از مخالفان بشار اسد به عمل آورده و بسیاری از نظامیان خارج‌شده از ارتش سوریه به این کشور پناهنده شده‌اند.

ریاض اسعد، فرمانده ارتش آزاد سوریه، که عمده‌ترین بازوی مسلح مخالفان بشار اسد است، در ترکیه به سر می‌برد.

تنش میان سوریه و ترکیه تا حد رویارویی نظامی هم بالا رفته است. ماه گذشته ترکیه در پاسخ به شلیک خمپاره از سوریه، این کشور را هدف حملات توپخانه‌ خود قرار داد.

دوشنبه، 29 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-19 ساعت 19:11
خبر بعدی : بررسی پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه
خبر قبلی : این ضریح به کربلا برسد چه می شود؟!!


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -