قاتل عراقی زن ایرانی ساکن برلین در تهران

آخرین نیوز: در پي انتشار خبري در رسانه‌هاي آلمان مبني بر اينکه يک زن ايراني به هويت «بنفشه» در آپارتمانش در محله شونه برگ برلين مجروح و مجرم نيز پس از مجروح کردن شديد وي متواري شده است، موضوع در برخي روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي ايران نيز منتشر شد ؛ يکي از روزنامه‌ها داخل کشور نيز در روز 21 آبان 91 با عنوان «حمله وحشيانه به يک زن ايراني در برلين» به اين موضوع پرداخت .

پس از وقوع حادثه در روز 30 اکتبر (نهم آبان) رسانه‌هاي آلمان اقدام به انعکاس اين خبر به صورت گسترده کردند ؛ روزنامه بيلد دو روز بعد از اين حادثه نوشت: «اين زن به احتمال زياد توسط دوست سابق خود به شدت مجروح شده» و هويت اين زن را نيز بنفشه و 36 ساله اعلام کرد.

در ادامه و در 9 نوامبر (نوزدهم آبان) پليس برلين نيز با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: «کميسيون ويژه 2 پليس جنايي مسئول رسيدگي به جرايم قتل و دادستاني برلين اميدوارند تا از طريق انتشار عکس مظنون اطلاعاتي درباره محل اقامت او کسب کنند» و ضمن معرفي هويت وي به نام «اميد . ر» (متولد 3 سپتامبر 1967) تابعيت او را هلندي و اصليتش را ايراني ـ عراقي اعلام کرد. پليس برلين در اطلاعيه خود تصريح کرده بود که شخص مظنون از طريق صفحات اينترنتي گوناگون با زنان ايراني تبار تماس برقرار مي‌کند و به احتمال قوي در صدد برقراي تماس مجدد با زنان ديگري است که قبلا با آنها به مناسبتي از طريق صفحه‌هاي اينترنتي آشنا شده است. همزنان با انتشار اين خبر در سطح روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها، اخبار و اطلاعاتي در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت که نشان از ورود متهم به کشور و از طريق مرز ترکيه داشت ؛ بلافاصله با توجه به حساسيت موضوع، هماهنگي‌هاي لازم با سرپرست دادسراي امور جنايي تهران انجام و تيم ويژه اي جهت دستگيري متهم در پليس آگاهي تهران بزرگ تشکيل شد. با انجام اقدامات پليسي و اخبار و اطلاعاتي که از طريق پليس بين الملل در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته بود، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهم بلافاصله پس از ارتکاب جرم، آلمان را به مقصد ترکيه و از طريق مرز هوايي ترک کرده و از آنجا نيز و از طريق مرز زمين وارد ايران شده است .

در ادامه رسيدگي به اين پرونده کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهم پس از ورود به کشور، اروميه را به مقصد تهران ترک کرده که با انجام تحقيقات پليسي، کارآگاهان در مسير حرکت متهم به سمت تهران و در ساعت 16 روز 26 آبان 91 موفق به شناسايي متهم و دستگيري متهم شدند. متهم پس از انتقال به پليس آگاهي، ضمن اعتراف صريح به ارتکاب جرم به کارآگاهان گفت: «بسياري از اخباري که در روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها منتشر شده دروغ است» و ضمن معرفي بنفشه به عنوان همسرش، انگيزه خود براي ارتکاب اين جرم را خيانت همسرش به وي عنوان کرد .

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «در حال حاضر متهم در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد و به دستور مقام محترم قضايي، متهم جهت تحقيقات تکميلي و بررسي صحت اظهاراتش در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است».

دوشنبه، 29 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-19 ساعت 15:11
خبر بعدی : آژانس: برنامه اتمی رژیم تهران بسیار نگران‌کننده
خبر قبلی : اردوغان: جنايتهای بشار اسد از پدرش بيشتر شده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -