2500 شرکت دانش بنيان در مرز ورشکستگی

در حال حاضر 2 هزار و 500 شرکت دانش بنيان مستقر در پارک هاي علم و فناوري به دليل نبود ساختار هاي مناسب تجاري سازي، با زار يابي وبه طور کلي حاکم نبودن نگاه کسب وکاري در مرز ورشکستگي قرار دارند.

به گزارش خراسان، افشين کلاهي رئيس کميسيون فناوري اتاق بازرگاني در مراسم امضاي تفاهم نامه راه اندازي مجمع تشکل هاي دانش بنيان که در حاشيه شانزدهمين جلسه هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني بر گزار شد، با اعلام اين مطلب افزود : ما همواره شعار داده ايم که 3ضلع مثلث بازار، دانشگاه وصنعت بايد توام با هم ايجاد شود اما اين ساختار هنوز محقق نشده و در شرايطي که تجاري کردن، بازاريابي و حوزه هاي کسب و کار از مهم ترين مسائل در شرکت هاي دانش بنيان است، متاسفانه اين امور در برنامه ريزي ها ديده نشده وفعاليت شرکت هاي دانش بنيان اغلب با نگاه بودجه اي توام بوده است نه کسب وکارمستقل .

رئيس کميسيون فناوري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با مقايسه وضعيت حوزه ICT در کشورمابا ساير کشورها خاطر نشان کرد : ضريب نفوذ تلفن همراه در سال 2011 در کشور 75 درصد بوده که کمترين ميزان ضريب نفوذ در ميان کشورها ست.

وي با بيان اين که ايران بر اساس معيار هاي ITU از نظر ضريب نفوذ تلفن ثابت و اينترنت زير خط فقر قرار دارد، تصريح کرد : در حال حاضر کشور ما از نظر تاثير اينترنت باند وسيع در افزايش GDP فعلي 5 برابر عقب تر است.اين در حالي است که استفاده از اينتر نت باند وسيع بهره وري 11 درصدي را به دنبال خواهد داشت .

معاون علمي رئيس جمهور نيز در در مراسم امضاي اين تفاهم نامه طي سخناني با اشاره به الزامات پياده سازي نظام علم وفناوري خاطر نشان کرد : لازمه پياده سازي اين نظام جديد دعوت از با زيگران اصلي است که اتاق بازر گاني يکي از آن هاست . وي ادامه داد : ميزان واردات محصولات پيشرفته در سال 90 بالغ بر 5/6 ميليارد دلار وصادرات محصولات پيشرفته ما 840 ميليون دلار بر آورد شده است.

سلطانخواه همچنين در جمع خبر نگاران از تدوين اساس نامه تشکيل مجمع تشکل هاي دانش بنيان خبرداد و گفت: اساس نامه تشکيل مجمع تشکل هاي دانش بنيان زمينه اجرايي شدن تشکل هاي دانش بنيان را فراهم مي کند .روز گذشته معاونت علمي رياست جمهوري و اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران به منظور راه اندازي مجمع تشکل هاي دانش بنيان ، تقويت توليد و صادرات کالاهاي دانش بنيان ،کمک به تجاري سازي محصولات دانش بنيان و ورود محصولات دانش بنيان به با زار هاي هدف تفاهم نامه همکاري امضا کردند .

دوشنبه، 29 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-19 ساعت 10:11
خبر بعدی : بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان بازهم خيابان را بستند
خبر قبلی : خبرنگار و فعال حقوق دراویش روانه زندان شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -