برخی دولتمردان، اقتصاد مقاومتی را به شوخی می‌گیرند

مدت زمانی است که بی‌سر و صدا جنگ اقتصادی وسیع و نابرابری بر علیه ایران اسلامی آغاز شده و ما را در جبهه‌های مختلف داخلی و خارجی درگیر خود کرده است.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: باعنایت به فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری، در حال حاضر باید در برابر شرایط حاضر مقاومت كرده و تولید ملی را جدی بگیریم ولی متأسفانه اغلب مسوولین نه تنها معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی را نمی‌دانند بلکه اقتصاد مقاومتی و سیاستهای تبیین شده در همین راستا را به باد شوخی و سخره گرفته اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سبزعلیپور در حاشیه دیدار با جمعی از مدیران شرکتهای مشارکت کننده درهمایش آینده اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی اظهار داشت: مدت زمانی است که بی‌سر و صدا جنگ اقتصادی وسیع و نابرابری بر علیه ایران اسلامی آغاز شده و ما را در جبهه‌های مختلف داخلی و خارجی درگیر خود کرده است.
وی با اشاره به تحریم‌های گسترده غربی‌ها برای متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای کشور اظهار داشت:این تحریم‌ها عمدتاً در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی (سرمایه گذاری، پولی و بانکی، نفت، بنزین و پتروشیمی)، علمی، و فروش کالا بوده و همچنین برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی را نیز در برگرفته است.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با بیان اینکه صاحب نظران و آگاهان سیاسی و اقتصادی هدف اصلی تحریم‌ها را فلج کردن بخش خصوصی می‌دانند، تصریح کرد: سؤالی که باید به آن پاسخ گفت این است که آیا تحریمهای گسترده و اعمال فشار کشورهای غربی به راستی موجب برهم خوردن نظم اقتصادی ایران شده است یا خیر؟ و تا چه حدودی فعالیتهای بین المللی صنایع و بنگاههای اقتصادی دولتی و خصوصی ایران را دچار مشکل کرده است؟ در واقع غرب تلاش می‌کند تا با افزایش هزینه برنامه هسته‌ای ایران، نظام را مجبور به عقب نشینی از برنامه‌ها و خواست خود در زمینه فعالیتهای هسته‌ای کند لکن بنظر می‌رسد بنابه دلایلی، چنین نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد بلکه امور به سمتی گردش می‌کند که نه به نفع غرب و نه به نفع ملت و نظام ایران خواهد بود.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: امسال در یک شرایط کاملاً ویژه و حساسی قرار داریم که همین امر موجب شد تا مقام معظم رهبری بار‌ها و بدفعات در جمع مقامات ارشد نظام مباحث مهم کلان اقتصادی را تبیین کرده و در بخشی از سخنانشان بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کردند که در حوزه اقتصاد مقاومتی مبارزه اقتصادی کشور، تلاش برای کاهش نرخ تورم، تأمین معیشت مردم، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، رشد امنیت اقتصادی و اهمیت دادن به تجارت جهانی و مدیریت صحیح واردات و کمک به صادرات واجب و لازم الاجرا است.
علیپور افزود: فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری و اجرای سیاستهای ارائه شده از جانب ایشان همکاری، هماهنگی و حرکت جهادگونه همه مسئولین نظام را می‌طلبد لکن عدم همراهی جمعی از مقامات موجب خواهد شد تا چرخ مبارزه با تحریم‌ها و اعمال برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پنچر و این حرکت با چالش روبرو شود.

یکشنبه، 28 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-18 ساعت 12:11
خبر بعدی : بورس گردشگری آلمان، ایران را حذف کرد
خبر قبلی : گرانی؛ توزیع شیرهای تاریخ گذشته


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -