مرسی: احتمال برقراری آتش‌بس قريب‌الوقوع در غزه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، محمد مرسی رئیس جمهور مصر شنبه شب اعلام کرد دولت این کشور با فلسطینی‌ها و اسرائیل در تماس است و این احتمال وجود دارد که آتش‌بسی فوری در غزه برقرار شود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت، نشانه‌هایی مبنی بر احتمال دستیابی به آتش‌بس در دست است.

محمد مرسی با این حال تاکید کرد هنوز هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهور مصر بدون اشاره به جزئیات خاطر نشان کرد که دولت مصر تماس‌هایی فعالانه با فلسطینی‌ها و اسرائیل دارد.

این در حالی است که یک مقام وابسته به حماس که نخواست نامش فاش شود گفته بود که این گروه به هیچگونه آتش‌بسی اعتماد ندارد زیرا تضمینی برای رعایت مفاد چنین آتش‌بسی وجود ندارد.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین که از پایگاه‌های اینترنتی نزدیک به حماس به شمار می‌رود نوشت خالد مشعل رئیس این گروه که در قاهره به سر می‌برد، در جریان دیدار با رئیس سرویس‌های امنیتی مصر خواستار تضمین‌هایی بین‌المللی برای اجرای هرگونه آتش‌بس شده بود.

همزمان اعلام شد لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه برای گفتگو با مقامات اسرائیلی و فلسطینی به اورشلیم و رام الله سفر خواهد کرد.

تصويربردار پرس تی وی در غزه زخمی شد

شبکه تلویزیونی العالم (جمهوری اسلامی) از زخمی شدن تصویربردار شبکه پرس تی وی در نتیجه حمله هوایی اسرائیل به غزه خبر داد.

شبکه تلویزیونی القدس نیز اعلام کرد ‌شش نفر از کارکنان دفتر این شبکه در حمله هوایی اسرائیل به دفتر القدس در مرکز شهر غزه زخمی شدند .

شبکه تلویزیونی المنار (حزب الله لبنان) نیز اعلام کرد در نتیجه حمله اسرائیل به ساختمان الشروق در غزه که مقر تعدادی از شبکه های تلویزیونی و رسانه ها در آن قرار دارد، خسارات زیادی به دفتر المنار در این ساختمان وارد شد.




یکشنبه، 28 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-18 ساعت 06:11
خبر بعدی : مراسم مداحی در مجلس آخوندی؛ نماینده غش کرد
خبر قبلی : برای قیمت "دلار" یکی از این سه اتفاق رخ می دهد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -