حضور دوباره مشايی در کانون شايعات

روزنامه ابتکار: اسفنديار رحيم مشايي در هفته گذشته يک بار ديگر در کانون شايعات، گمانه زني‌ها و زمزمه‌هايي قرار گرفت که هر چند وقت يک بار پيرامون وي شکل مي‌گيرد. رئيس دفتر جنجالي رئيس جمهور که در اوايل هفته گذشته با موضوع پرونده شکايت خود از مداحان در کانون خبرها قرار گرفته بود، با تکذيب دفتر رياست جمهوري پيرامون برخي شايعات درباره وي، اين موضوع جدي تر شد.
در اوايل هفته گذشته حکم پرونده جنجالي شکايت وي از دومداح مشهور تهراني صادر شد.دادگاه انقلاب تهران حاج‌منصور را از اتهام تهديد به قتل اسفنديار رحيم‌ مشايي تبرئه کرد و براي سعيد حداديان به اتهام توهين به مقامات دولتي جريمه نقدي در نظر گرفت.
دادگاه مداحان ساعت 10 صبح روز دوشنبه اول آبان با حضور نماينده دادستان در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار و آخرين اظهارات و دفاعيات نماينده حقوقي دولت و وکلاي طرفين اخذ شد.بر اساس حکمي که قاضي پيرعباسي رئيس شعبه 26 انقلاب هفته گذشته صادر کرده، حاج‌منصور ارضي از اتهام وارده تبرئه شده است.همچنين سعيد حداديان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامي به اتهام توهين به مقامات دولتي به پرداخت 50 هزار تومان جريمه نقدي محکوم شده است.
واکنش مشايي به اين حکم اما حضور وي را در کانون اين تحولات تثبيت کرد. رئيس دفتر رئيس جمهورپس ازانتشار اين حکم گفت که هدفش از طرح اين شکايت همين نتيجه بوده است.علي‌اصغر حسيني وکيل مدافع رئيس دفتر رئيس‌جمهور با اشاره به واکنش موکل خود در قبال اين حکم گفت: «در حالي که من توقع داشتم مهندس مشايي از بابت صدور اين حکم تعجب کرده و ابراز ناراحتي کنند ولي در کمال ناباوري خيلي هم خوشحال شدند و گفتند که من از طرح اين شکايت به دنبال همين نتيجه بودم و اميدوارم که مردم هم پيام اين حکم را دريافت کرده باشند.» مشايي اما هفته پرکاري را در رسانه‌ها داشت. سه روز پيش برخي از رسانه‌ها خبر از موضع گيري انتخاباتي وي دادند.
به نوشته اين رسانه‌ها اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور طي چند مدت اخير نشستي با مازندراني‌هاي مقيم تهران برگزار کرده و با تاکيد بر اينکه نامزد انتخابات رياست جمهوري خواهم شد، افزوده است: هيچ کس نمي‌تواند جلوي من را بگيرد. رئيس دفتر رئيس جمهور با اشاره به اينکه بهترين دفاع حمله است، گفت: قصد داريم در اين 6 ماه اخر دولت مدام حمله کنيم و ديگر با هيچ کس رودربايستي نداريم.
مشايي با تاکيد بر اينکه هر روز بايد منتظر يک بحث داغ از سوي ما باشند، گفت: آقايان هيچ سند و مدرکي از جريان موهومي که به اسم انحراف مطرح شده ندارند. همانگونه که احمدي نژاد اعلام کرده خود را براي شهادت آماده کرده ام ما هم خود را براي شهادت اماده کرده ايم.
وي تصريح کرده است: 7 سال است که مدام فعاليت مي‌کنيم و به اين راحتي دولت يازدهم را دست قاليباف نمي‌دهيم! مشايي همچنين گفت: ما براي همه انهايي که در اين 7 سال عليه دولت حرف زدند مسائلي داريم.
رئيس دفتر رئيس جمهور ادامه داد: اگر احمدي نژاد تنها ده دقيقه در مورد التهابات اخير بازار ارز و سکه صحبت کند همه نگاه‌ها عوض خواهد شد.
مشايي با بيان اينکه در مسائل فرهنگي هنوز 50 درصد ايده‌هاي مان نيز عملي نشده است، گفت: با اين وجود سروصداهاي زيادي عليه ما در موضوع فرهنگي بلند شده است. من گاهي اوقات براي مظلوميت احمدي نژاد گريه مي‌کنم. فشارها بسيار زياد است اگر حمايت‌هاي رئيس جمهور نبود حتما کنار مي‌رفتم.
اين سخنان اما روز گذشته از سوي دفتر رياست جمهوري تکذيب شد، تاهمچنان اسفندياررحيم مشايي درکانون اخبار رسانه‌ها قرار داشته باشد.
دفتر رئيس جمهور باانتشار متني ضمن تکذيب اخبار منتشر شده مبني بر فعاليت‌هاي انتخاباتي اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور، احکام قضائي صادر شده براي 2 مداح را تامل برانگيز خواند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، در اين تکذيبيه آمده است:در پي انتشار خبري در برخي سايت‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي مبني بر نشست مهندس رحيم مشايي با مازندراني‌هاي مقيم تهران و نقل قول‌هاي منتسب به ايشان در اين نشست، به اطلاع مي‌رساند که اين خبر از اساس کذب محض بوده و هيچ پايه و اساسي ندارد.همانگونه که بارها تاکيد شده است رئيس دفتر محترم رئيس جمهور در خصوص انتخابات رياست جمهوري آينده و ورود به اين عرصه، در هيچ محفل خصوصي و عمومي هيچگونه اظهار نظر و موضعگيري خاصي نه به نفع خود و نه براي کانديداي ديگري نداشته است. مرکز روابط عمومي دفتر رئيس جمهوراضافه کرد: انتشار اينگونه اخبار کذب و شايعه پراکني‌ها را ادامه سناريو سازي‌هاي تکراري عده اي خاص عليه دولت است و همانگونه که از متن خبر مذکور بر مي‌آيد تهيه کنندگان اين خبر مجعول، در ضمن تلاش براي تبليغ به نفع کانديدايي خاص، بدنبال تحت الشعاع قرار دادن و به حاشيه راندن راي تامل برانگيز صادر شده، درخصوص دو نفر از توهين کنندگان به رئيس جمهور محترم و رئيس دفتر ايشان طي روزهاي اخير، بوده اند که بازتاب گسترده اي در سطح افکار عمومي داشته و تعجب همگان را برانگيخته است. در پايان اين اطلاعيه آمده است: ناگفته پيداست که توسل به خبرسازي‌هاي دروغين و اينگونه اقدامات غير اخلاقي براي عاملان آن هيچ گونه نتيجه اي نخواهد داشت، همچنان که تاکنون نيز نداشته است چرا که مردم، با بصيرت و هوشياري، تمام تحرکات را تحت نظر دارند و همواره بدون توجه به فضا سازي‌هاي کاذب، بهترين واکنش را نشان داده اند و دولت هم به راي و نظر مردم، احترام قائل است.اين مرکز با تاکيد مجدد بر کذب بودن خبر مذکور،حق پيگيري حقوقي و قضايي آن را براي خود محفوظ مي‌داند.



شنبه، 27 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-17 ساعت 11:11
خبر بعدی : افزايش سرعت شيوع ديابت در کشور
خبر قبلی : دو زندانی در زندان ارومیه به دار آویخته شدند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -