بازنگری در 400 سرفصل از دروس علوم انسانی

معاون آموزشی وزیر علوم با تشریح بازنگری سرفصل‌های دروس گفت: 400 سرفصل از دروس علوم انسانی در این فرآیند بازنگری شده‌ است.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، حسین نادری‌منش بعدازظهر امروز در نشست روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران در حال برگزاری است، گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری در سال 88 به بازنگری سرفصل‌های دروس اشاره کردند، تلاش ما بر این بود که تمام سرفصل‌هایی را که بیش از هشت سال از آن می گذرد، بازنگری شوند و حتی رشته‌ محل‌ها با سرفصل‌های قدیمی مجوز نگیرند تا اساتید به بازنگری ملزم شوند و به همین منظور، کمیته‌های برنامه‌‌ریزی نیز بازنگری شد.

وی ادامه داد: برخی رشته‌ها مانند رشته‌های فناوری نوین، هواوفضا، علوم شناختی و... جدید بودند و برخی کارگروه‌های جدید نظیر کارگروه انرژی، فرهنگ و تمدن و... نیز شکل گرفت.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: کمیته‌های علوم انسانی نیز فعال شدند و سعی کردیم حداقل سالانه 20 درصد سرفصل‌های جدید را اعلام کنیم که 15 کمیته مشترک نیز برای این امر شکل گرفت.

نادری‌منش گفت: فرایند بازنگری، یکی از اولویت‌های وزارت علوم بوده و در کمتر دوره‌ای از وزارت علوم به این اندازه برای بازنگری سرفصل‌ها زمان گذاشته شده است.

وی تاکید کرد:‌ در حال حاضر، بیش از 3000 سرفصل بازنگری شده و در علوم انسانی نیز 400 سرفصل بازنگری شده‌ است.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: همچنین مسئولیت‌هایی را به دانشگاه علامه، هنر اصفهان، هنر تبریز و هنر تهران سپرده‌ایم.

نادری‌منش گفت: البته فرایند نسبتا پرهزینه‌ای می باشد ولی در این زمینه کارهای مناسبی صورت گرفته است.

آدينه، 26 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-16 ساعت 11:11
خبر بعدی : اسرائیل، حماس را به نقض آتش بس موقت متهم کرد
خبر قبلی : تصادف تانکر با ۳۰ هزار لیتر موادشیمیایی در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -