حدادعادل: دوم خرداد ماهیت دوگانه داشت

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه دوم خرداد ماهیتی دوگانه داشت، گفت که مبنای نظری رئیس دولت اصلاحات با مبنای نظری و فکری امام راحل یکسان نبود.

به گزارش بي باک به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فریدالدین حدادعادل عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) که در نخستین دوره آموزشی کانون تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران سخن می‌گفت، با بیان اینکه در مقوله ریاست جمهوری باید سه پارامتر کسب قدرت، نگاهداشت قدرت و چرخه انتقال قدرت را در نظر گرفت، اظهار داشت: در بحث کسب قدرت فعالان سیاسی مطرح هستند، در مقوله نگاهداشت قدرت فعالان سیاسی همراه با حاکمیت و در نهایت در بحث چرخه انتقال قدرت حاکمیت همراه با فعالان سیاسی مطرح هستند.

حدادعادل با بیان اینکه وقتی یک نفر به قدرت می‌رسد باید ببینیم به چه چیزهایی فکر می‌کند و باید به چه کسانی فکر کند، افزود: به طور مثال باید گفت آقای خاتمی قدرت را از آقای هاشمی تحویل گرفت و به آقای احمدی‌نژاد تحویل داد اما چون آقای موسوی نمی‌خواست بپذیرد که نتوانسته قدرت را از آقای احمدی‌نژاد پس بگیرد شاهد حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بودیم.

وی با بیان اینکه خاتمی در دوران ریاست جمهوری‌اش مدیریت کرد و مدیریت شد، تصریح کرد: در حالی که می‌دانیم خود آقای هاشمی به خاتمی رأی نداده بود اما خاتمی در حقیقت دولت هاشمی را ادامه داد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب با بیان اینکه نگاه بخشی از اصولگرایان که خاتمی را خائن و خیانتکار می‌دانند با نگاه بخش دیگری از اصولگرایان متفاوت است، گفت: اگر می‌خواهیم عملکرد دولت آقای خاتمی را بررسی کنیم باید سوار بال فکر شویم و از ارتفاع نگاه کنیم تا نقاط مثبت و منفی به طور منصفانه رؤیت شود.

حدادعادل با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی به مقوله آزادی اعتقاد نداشت اما خاتمی شعار آزادی را سر داد، خاطرنشان کرد: در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی تنها 2 روزنامه مخالف تهران تایمز و سلام منتشر می‌شد چراکه در آن دوره می‌گفتند وقت کار است و کسی نباید انتقاد کند. آقای هاشمی در دوران هشت سال ریاست جمهوری‌اش تمام تلاشش این بود که وضع اقتصادی را سروسامان بدهد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب با اشاره به انتخابات سال 76 گفت: وقتی آقای ناطق به یک سفر انتخاباتی در شمال رفت برخی‌ها اطراف او را گرفتند و امر مشتبه شد که آقای ناطق رأی بالایی دارد اما به دلیل اینکه آقای خاتمی به لحاظ جذابیت‌های شخصیتی بالاتر از ناطق نوری بود، رئیس جمهور شد.

وی با بیان اینکه دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی به لحاظ تحلیل به سه دوره تقسیم می‌شود، گفت: دوره اول دوره‌ آغاز ریاست جمهوری تا فروردین 79 است که مطبوعات تعطیل شد واقعه 18 تیر نیز در دل این دوران بود که البته 18تیر محصول بی‌تدبیری‌هایی بود و رسانه‌ها آن را به 18 تیر تبدیل کردند.

حدادعادل با تأکید براینکه دوره 79 تا 82 یک دوره دیگری از دوره دوم خردادی‌ها است، گفت: در سال 82 بچه‌های حزب‌اللهی یک لیست از اعضای شورای شهر را انتخاب کردند تا اینکه اصولگرایان در انتخابات 82 رأی آوردند و اما بعد از سال 82 جریان دوم خرداد سیر نزولی داشت.

وی با تأکید براینکه دوم خرداد ماهیت دوگانه داشت، گفت: اصلاح‌طلبان از عباس دوزدوزانی تا عباس عبدی دور هم جمع می‌شوند به طوری که عباس دوزدوزانی یک اصلاح‌طلب قدیمی که امام و انقلاب را دوست داشت و اکنون نیز یک پیرمردی است که زندگی خود را دنبال می‌کند اما عباس عبدی فردی است که می‌گوید ما در تسخیر سفارت آمریکا اشتباه کردیم لذا گرچه همه این افراد اصلاح‌طلب هستند اما نمی‌توان عملکرد آنها را یکسان قلمداد تلقی کرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب با بیان اینکه مبنای نظری خاتمی و برخی اصلاح‌طلبان با مبنای نظری امام یکسان نبود، گفت: اصلاح‌طلبان وقتی جامعه مدنی را مطرح کردند با مخالفت نیروهای ارزشی مواجه شدند آنها آقای هابر ماس را به ایران آوردند و با او جلسات خصوصی و عمومی گذاشتند. در جامعه مدنی ممکن است جامعه مسلمانان مطرح باشد اما جامعه اسلامی مطرح نیست.

وی در پایان با بیان اینکه فتنه‌گران لطمه بزرگی به اصلاح‌طلبان زدند، به تشدید تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت:‌ امروز دشمنان انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای مقابله با ملت ایران به کار گرفته‌اند اما با هوشیاری مردم نتیجه نخواهند گرفت.

آدينه، 26 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-16 ساعت 02:11
خبر بعدی : نسرین ستوده از نظر قضایی ناپدید شده است
خبر قبلی : دو تن دیگر در تهران و زنجان اعدام شدند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -