افغانها در باره آينده کشورشان خوش بين هستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، نظرسنجی بنیاد آسیا که مقر آن در آمریکاست و روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد اکثریت افغان ها معتقدند کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند.

بر اساس این گزارش، بیش از نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند - پنجاه و دو درصد - درباره آینده افغانستان ابراز خوش بینی کردند. در حالی که این رقم سال گذشته چهل و شش درصد بود. سی و یک درصد نیز اعلام کردند کشورشان در مسیر نادرستی حرکت می کند.

افغانستان با یازده سال ناآرامی شورشیان طالبان رو به رو بوده است.

نظامیان ناتو از دولت افغاستان در مقابل جنگجویان طالبان حمایت می کنند. قرار است نظامیان ناتو تا پایان سال دو هزار و چهارده از افغانستان خارج شوند. در این نظر سنجی حدود شش هزار و سیصد نفر از سراسر افغانستان شرکت کردند.

افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند اعلام کردند: ناامنی، ‌بیکاری و فساد بزرگترین مشکلاتی است که افغانستان با آنها رو به روست.

عبدالله احمدزای معاون بنیاد آسیا گفت: امنیت همچنان بزرگترین شاخص در خوش بینی و بدبینی افغان ها محسوب می شود.

هشتاد و چهار درصد اعلام کردند فکر می کنند افغان ها باید رهبرانشان را از طریق برگزاری انتخاباتی عادلانه و‌ آزاد انتخاب کنند.

ماه گذشته یک تحلیل گروه بحران بین الملل- که در بروکسل قرار دارد - ‌اعلام کرد احتمال سقوط دولت افغانستان پس از خروج نظامیان ناتو از این کشور وجود دارد به خصوص اگر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور تقلب صورت گیرد.

بر اساس نظر سنجی بنیاد آسیا، هشتاد و یک درصد از صلح و آشتی ملی در این کشور پس از یازده سال جنگ حمایت کردند.


چهارشنبه، 24 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-14 ساعت 13:11
خبر بعدی : حمله اسرائیل به مواضع گروههای ستیزه جو در غزه
خبر قبلی : افزایش قدرت نسل جوان تر در خاندان سعودی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -