تشكيل پرونده برای برادران زمین خوار لاریجانی

تهران امروز: عباس جعفري‌دولت‌آبادي، دادستان تهران از تشكيل 200 پرونده زمين‌خواري از ابتداي سال تاكنون خبر داده و افزوده است كه 70 پرونده به صدور راي منجر شده و 14 نفر از محكومان نيز در حال تحمل كيفر هستند.

دادستان تهران كه اين خبر را روز گذشته در حاشيه مراسم تودیع اکبری سرپرست سابق دادسرای ناحیه 20 انقلاب اعلام كرده و گفته حجم زمين‌خواري يكي از اين پرونده‌ها بالغ بر 13 ميليون متر مربع مي‌شود.

عباس جعفری دولت‌آبادی درخصوص اقدامات دادستانی تهران پیرامون زمین‌خواری گفت: امسال حدود 200 پرونده به دادسرای ناحیه 3 وارد شده بود که 70 فقره آن منجر به کیفرخواست شد و 15 متهم آن در حال سپری کردن محکومیت خود هستند و چندین حکم نیز اجرا شده که از جمله آن می‌توان به اراضی پردیس اشاره کرد. وي افزود: بیش از 13 میلیون متر مربع پرونده مربوط به زمین‌خواری وجود دارد هر چند ما به متراژ کاری نداریم بلکه تلاش می‌کنیم تا اراضی بیت‌المال از دست متصرفان بیرون بیاید.


زمین خواری برادران لاریجانی

یک پایگاه اطلاع رسانی ادعا کرده به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد برادران لاریجانی عامل و آمر اصلی زمین‌خواری‌های اطراف تهران، در منطقه ورامین به وسعت ۳۴۲ هزار هکتار ، بوده‌اند.

پرونده زمین‌خواری اطراف تهران، اولین بار از سوی برخی رسانه‌های نزدیک به دولت و حامیان احمدی‌نژاد مورد اشاره قرار گرفت. پس از آنکه برخی اعضای دولت و به ویژه محمدرضا رحیمی و اسفندیار رحیم مشایی متهم به دست داشتن در پرونده‌های فساد اقتصادی شدند، نزدیکان دولت در اقدامی متقابل، نقش محمدجواد لاریجانی، معاون قوه قضائیه در موضوع زمین‌خواری را مورد اشاره قرار دادند.

سال گذشته محمود احمدی‌نژاد نیز در سفر خود به کرمان، بدون نام بردن از برادران لاریجانی، به این پرونده اشاره کرد و بیان داشت:

«کسی که در اطراف تهران سیصد هکتار از بهترین زمین‌های دولت را سال‌هاست تصرف کرده و وزیر جهاد کشاورزی قبلی زورش نرسیده و تا کنون وزیر فعلی نیز نتوانسته کاری کند، فرض کنید با این وجود، قانونی در مجلس تصویب شود که به دولت بگوید که تو موظف هستی به اینها سند بدهی و اگر دولت استنکاف کرد، اجازه داده شود تا به آنها سند داده شود که این تبعیض و بی‌عدالتی است».

احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در کرمان، علی لاریجانی رئیس مجلس و صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه را نیز مورد حمله قرار داده بود و آنان را شریک جرم خوانده بود.

او همچنین سال گذشته در سخنانی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی‌اش بار دیگر به این پرونده اشاره کرد. اشاره‌ای که به نظر می‌رسید در راستای تلاش برای گروکشی پرونده فساد محمدرضا رحیمی و جواد لاریجانی، میان احمدی‌نژاد و علی و صادق لاریجانی باشد.


چهارشنبه، 24 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-14 ساعت 12:11
خبر بعدی : دشمن جنگ را به خانه و خانواده ایرانیان کشیده است
خبر قبلی : هشدار نسبت به ممنوعیت واردات لوازم آرایشی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -