اوباما می‌تواند به عنوان گردشگر به ايران بيايد

مردمسالاری: سال 1387 بعد از انتخاب باراک اوباما به عنوان رئيس‌جمهور آمريکا، احمدي‌نژاد پيام تبريکي براي وي فرستاد که اين کار با انتقادات زيادي همراه بود . در اين پيام خطاب به رئيس‌جمهور منتخب ايالات متحده آمريکا آمده بود: «از اين که توانستيد آراي اکثريت شرکت‌کنندگان در انتخابات را به خود جلب کنيد تبريک مي‌گويم. مي‌دانيد فرصت‌هايي که از ناحيه خداوند به بندگان هديه مي‌شوند زودگذرند و مي‌توانند در مسير کمال انسان و صلاح ملت‌ها و يا خداي ناکرده در مسير سقوط عليه ملت‌ها به کار گرفته شوند. اميدوارم جنابعالي با ترجيح مصالح حقيقي مردم و انصاف و عدالت بر تقاضاهاي سيري ناپذير اقليتي خودخواه و ناصالح، از فرصت خدمت، حداکثر استفاده را به عمل آوريد و نام نيکي از خود به جاي بگذاريد.»

از جمله انتقادات به اين پيام، سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي بود که در آن تصريح شده بود: روزنامه جمهوري اسلامي اما حرکت احمدي‌نژاد را «اقدامي مطالعه نشده» دانست و ضمن نکوهش آن نوشت: «ارسال پيام تبريك رئيس جمهوري اسلامي‌ايران به اوباما به مناسبت انتخاب وي به عنوان رئيس جمهور آمريكا موجب تعجب محافل داخلي شد. با توجه به اينكه دو حزب دموكرات و جمهوريخواه آمريكا در كارنامه خود عملكرد تقريبا يكساني در خصومت با جمهوري اسلامي‌ايران، ملت‌هاي مسلمان و ساير ملت‌ها دارند ارسال پيام تبريك به نامزد يكي از اين دو حزب به مناسبت انتخاب وي به رياست جمهوري آمريكا يك اقدام مطالعه نشده تلقي مي‌شود بويژه آنكه اوباما در اولين اقدام يك يهودي را به رياست تشكيلات كاخ رياست جمهوري آمريكا برگزيده و اين اقدام از نظر ناظران سياسي بين‌المللي يك چراغ سبز به رژيم صهيونيستي محسوب مي‌گردد.» همچنين روزنامه همشهري، در يادداشت تندي عليه اين اقدام رييس جمهور ايران، آن را «کاري خلاف عرف سياسي جمهوري اسلامي در طول 30 سال گذشته» ناميد و نوشت: «ارسال پيامي‌به مناسبت انتخاب باراك اوباما، چنان غيرمترقبه بود كه به‌هيچ روي در مسير سياست عالي جمهوري اسلامي‌در رويارويي با انتخابات اخير ايالات متحده قرار ندارد.تصويري كه احمدي‌نژاد در اين نامه از اوباما ارائه كرده، چهره يك سياستمدار بزرگ است كه خواسته‌هاي همه ملت‌ها براي اصلاح وضعيت جهان و آمريكا، به حضور او منتهي شده.»

24 آبان ماه 1387 مهدي کلهر اما سعي کرد به کمک احمدي نژاد بيايد و کمي تا قسمتي از بار انتقادات بکاهد، براي همين هم اعلام کرد که اوباما مي تواند به عنوان گردشگر به ايران بيايد! وي همچنين پيروزي اوباما را يک پيروزي براي انقلاب اسلامي دانست!

به گزارش ايسنا،در آن زمان کلهر مشاور مطبوعاتي احمدي‌نژاد درباره اهميت نامه محمود احمدي نژاد به باراک اوباما، رييس جمهور منتخب آمريکا گفت: اين يک نمايش تبليغاتي نيست؛ منعکس‌کننده يک فلسفه، مطالعه و برنامه ريزي است. ما معتقديم که در اين جهان همه چيز قديمي‌و منسوخ شده است. ما معتقديم بحران مالي که غرب با آن دست و پنجه نرم مي‌کند نشانگر نزديک شدن پايان اقتصاد صهيونيستي است. آن اقتصادي است که ميان کشورها و گروه‌هاي قومي‌درگيري و اختلاف ايجاد مي‌کند تا به فروش تسليحات بپردازد. اکنون در خصوص پيام واقعي احمدي نژاد حرف بزنيم. برخي مردم مي‌خواهند فکر کنند که اين نشانگر پايان درگيري و اختلافات عقيده ميان ايران و آمريکاست، در واقع نشانگر آغاز دوره گفت وگو درباره حل اين مشکلات است. پاسخ به اين نامه بايد تغيير در سياست‌ها و اقدامات از جانب آمريکايي و نه فقط در حرف و بر روي کاغذ باشد. وي در پاسخ به اين سوال که به گفته شما نتايج انتخابات آمريکا يک پيروزي براي احمدي نژاد است که از مدت‌ها قبل گفته است آمريکا به تغيير نياز دارد؟ پاسخ داد: بسياري از مردم خارج از ايران نيز چنين احساسي دارند. اين يک پيروزي براي انقلاب اسلامي‌است. کلهر همچنين در پاسخ به اين سوال که اگر قرار باشد اوباما به عنوان رييس جمهور در 21 ژانويه به ايران بيايد شما چه خواهيد کرد؟ عنوان کرد: او مي‌تواند به عنوان يک گردشگر بيايد.



چهارشنبه، 24 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-14 ساعت 11:11
خبر بعدی : اگر احمدی‌نژاد به اوین رفته بود ستار بهشتی زنده می‌ماند
خبر قبلی : يک نماينده: خواسته اول مردم سيستان، امنيت منطقه است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -