ساخت نیروگاه آزمایشی گداخت هسته‌ ای

ایسنا: رییس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از بررسی طرح کلان ملی گداخت هسته‌یی در جلسه کمیته راهبردی این معاونت خبر داد.

دکتر غلامحسین رحیمی در رابطه با جلسه کمیته راهبردی چهار طرح کلان ملی فناوری که با حضور دکتر سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار کرد: طرح گداخت هسته‌یی یکی از طرح هایی بود که در این جلسه مطرح و پیشرفت آن بررسی شد.

رییس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این طرح آینده بلندپروازانه ای را به تصویر کشیده است و قابلیت اجرایی شدن در زمان طولانی را دارد. به همین دلیل در جلساتی که با مجریان طرح از سازمان انرژی اتمی داشته ایم تصمیم گرفته شد که طرح گداخت هسته‌یی بازتعریف شود و در هر فاز طرح، محصول و نتیجه مشخصی ارائه شود تا در نهایت به هدف اصلی طرح یعنی ساخت نیروگاه آزمایشی گداخت هسته‌یی برسیم.

وی تصریح کرد: طرح گداخت اواخر سال 88 با اعتبار 100 میلیارد ریال به عنوان فاز اول به تصویب رسید که تا به حال 50 میلیارد ریال از این اعتبار پرداخت شده است. بازتعریف طرح کلان ملی فناوری، مورد تایید سازمان انرژی اتمی هم هست و تاکنون برخی زیرساخت‌های نظری و فنی در سازمان انرژی اتمی صورت گرفته است.

رحیمی افزود: مرکز طرح های کلان ملی فناوری در خصوص این طرح پیشنهاد کرده است که یک ردیف مستقل در قانون بودجه برای آن تعیین شود تا یک بودجه مستمر، تایید شده و پایدار ملی داشته باشد و معاونت در کنار طرح به شتاب و سرعت اجرای آن کمک کند.

چهارشنبه، 24 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-14 ساعت 03:11
خبر بعدی : صالحی میزبان آپی سالی له له مایا از کشور توالو
خبر قبلی : زنان کمر رژیم ولایت فقیه را خواهند شکست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -