راه اندازی صندوق صدقات با سیستم الکترونیکی

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی صندوق صدقات با سیستم الکترونیکی برای پرداخت صدقه با استفاده از کارت های شتاب در معابر شهر شیراز هستیم.

علی الهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای ایجاد فرصت، محورهای روانتر و آسانتر جهت جمع آوری کمک مردم استان فارس این استان پیشرودر راه اندازی دستگاه های صدقه الکترونیک در کل کشور است.

وی ادامه داد: 300 دستگاه صندوق الکترونیکی صدقات در جهت فرهنگسازی و نهادینه کردن کمک بصورت الکترونیکی در اماکن عمومی نصب شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با اشاره به ایجاد بستر سازی مناسب بیان کرد: این تعداد صندوقها با کارت شهروندی خوانده و میزان 100 تومان از اعتبار کارت کم می کند که در آینده نزدیک با فراهم شدن بستر مناسب و طراحی مرکزی بدنبال نصب صندوقهای الکترونیکی برای خواندن کارت شتاب بانکی در کلیه معابر شیراز هستیم.

الهیاری تصریح کرد: در حال حاضردر کلیه دستگاه های خودپرداز بانکها گزینه ایی به عنوان صدقات مردمی وجود دارد که مردم باید با توجه به توسعه تجارت الکترونیک بسمت اینگونه پرداختها بروند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت تجارت الکترونیک، توسعه زیرساختها نیز باید فراهم شود تا بدین ترتیب بتوان پول را از جیب مردم جمع کرد وآنها را بسمت سیستم الکترونیک سوق داد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با اشاره به اینکه هنوز سیستم پرداخت صدقه بصورت الکترونیکی در بین مردم جا نیفتاده تصریح کرد: تا زمانی که پول نقد در جیب مردم وجود دارد و فرهنگ پرداخت الکترونیکی جا نیفتاده نمی توان بطور کامل شاهد این نوع پرداخت صدقه بود.

الهیاری افزود: مردم هنوز براین باور هستند که پول صدقه را با دست خود پرداخت کنند که امیدواریم بتوان با فرهنگسازی مناسب این باور را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس شروع کننده طرح پرداخت صدقه الکترونیکی است تاکید کرد: حجم صندوقها الکترونیکی و توزیع آن در سطح شهر با توجه به اینکه فقط از کارت شهروندی می توان استفاده کرد مناسب است و در طرحهای بعدی توسعه پیگیری می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس تاکید کرد:قبل از توسعه صندوقهای الکترونیکی صدقه ابتدابه دنبال فرهنگسازی و اطلاع رسانی در فضاهای عمومی هستیم تا شاهد بازخورد مناسب باشیم.

سه شنبه، 23 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-13 ساعت 12:11
خبر بعدی : رونمایی از سه سامانه موشکی در رزمایش ولایت
خبر قبلی : قتل و تجاوز در این حکومت یک قانون شرعی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -