تحریم‌ها کسی را نمی‌کشد و تورم ربطی به نظام ندارد

دیگربان: جعفر شجونی٬ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت تحریم‌های فعلی کسی را از «گرسنگی» نمی‌کشد و تورم «هیچ ربطی» به نظام و انقلاب ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای شجونی روز یکشنبه (۲۱ آبان) این مطالب را طی سخنانی در همایش «بصیرت مردمی» که در صومعه‌سرا برگزار شد٬ بیان کرده است.

وی گفته است: «تعدادی از افراد کم‌بین در جامعه هستند که در راستای اغتشاش‌افکنی، تورم را تقصیر استقرار نظام کنونی در کشور می‌پندارند.»

شجونی افزوده که «این افراد کم‌بین خواستار برچیده شدن نظام به بهانه‌های مختلف هستند که در این بین غیرت و پایبندی مسلمانان سنجیده می‌شود.»

دبیر کل جامعه وعاظ تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفته که تحریم‌ها کسی را از گرسنگی نمی‌کشد٬ اما مردم باید «قانع» باشند و از «ریخت و پاش» دوری کنند.

شجونی به مردم توصیه کرده است به جای سیاست «تعمیر» سیاست «تعویض» را انتخاب کنند.

روز جمعه نیز غلامعلی حداد عادل٬ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از نادیده گرفتن تاثیر تحریم‌های «فلج کننده» بر اقتصاد ایران گفته است: «انصاف نیست تمام مشکلات را به دولت منتسب کنیم.»

۱۶ آبان نیز حسین سلامی٬ جانشین فرمانده کل سپاه با اعلام تحریم‌های بین‌المللی به عنوان منشاء اصلی گرانی‌ و تورم در ایران٬ ادعا کرده بود مردم در برابر این فشار‌های اقتصادی «مقاومت» خواهند کرد.

معیشت مردم ایران در ماه‌های اخیر به خاطر افزایش تاثیر تحریم‌های بین‌المللی در وضعیت وخیمی قرار گفته است٬ اما روحانیون و نظامیان حاکم از مردم می‌خواهند همچنان در برابر این سختی‌ها مقاومت کنند.

دوشنبه، 22 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-12 ساعت 11:11
خبر بعدی : سکه را باید گران می کردند/ بازار امنیتی نشود
خبر قبلی : تاسیس دانشگاه مداحی در مازندران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -