سوال از رئیس‌جمهور انعکاس فشارها بر مردم است

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از هرگونه ایجاد چالش سیاسی در طرح سوال از رئیس جمهور، افزود: بیشتر طراحان این سئوال، نمایندگان مناطق محروم هستند.

جواد هروی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تلاش عده‌ای برای چالش‌آفرینی در طرح سوال از رئیس جمهور، گفت: این طرح سیاسی نیست.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیشتر طراحان سوال از رئیس جمهور نمایندگان مناطق محروم هستند، افزود: نمایندگان مناطق محروم از بازی‌‌های سیاسی به دور هستند و از همین رو سوال از رئیس جمهور انعکاس فشارهای اقتصادی بر مردم است.

وی با بیان اینکه طراحان سوال با وجود احترام به قوه مجریه خواستار پاسخگویی رئیس جمهور به نوسانات اقتصادی بازار هستند، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، سوال‌کنندگان به دور از چالش‌های سیاسی تنها با هدف بررسی و حل مشکلات مردم خواهان پاسخگویی رئیس جمهور هستند.

هروی با یادآوری صحبت‌های روز گذشته امام جمعه تهران درباره لزوم حل مشکلات مردم از سوی مسئولان، تاکید کرد: سوال از رئیس جمهور در فضایی صمیمانه و دوستانه برگزار می‌شود و سوال‌های نمایندگان تنها سوال‌های اقتصادی و تبادل نظر کارشناسانه است.

وی با انتقاد از هرگونه چالش سیاسی در طرح سوال از رئیس جمهور، یادآور شد: به عنوان یکی از نمایندگان امضا کننده طرح سوال می‌خواهم تا همگان این طرح را اقتصادی بدانند چراکه در طرح سوال موضوعات روز مردم رسیدگی می‌شود و مردم در حوزه‌های انتخابیه هم این انتظار را دارند که با وجود مشکلات اقتصادی، نحوه قیمت ارز در بازار از دولت پرسیده و پاسخ‌های لازم در این باره از زبان رئیس جمهور بیان شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توضیح داد: سوال از رئیس جمهور با هدف نتیجه گیری و دستیابی به جواب‌های قانع کننده برای مردم و مجلس درباره مشکلات اقتصادی کنونی کشور، انجام می‌گیرد.

هروی با تاکید بر اینکه طرح سوال از رئیس جمهور حق قانونی نمایندگان است، افزود: بر اساس قانون نمایندگان این حق را دارند که در زمان بروز مشکلات برای تنویر افکار عمومی از وزرا یا شخص رئیس جمهور توضیح بخواهند، در شرایط کنونی هم رئیس جمهور باید برای روشن کردن افکار عمومی پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار می‌رود تا جای پرداختن به چالش‌های بین قوا و نگاه فردی، جناحی و حزبی به طرح سوال از رئیس جمهور، این موضوع به طور کارشناسانی برای حل مشکلات اقتصادی کشور نگریسته شود


یکشنبه، 21 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-11 ساعت 12:11
خبر بعدی : ورود و خروج حداکثر 500 هزار تومان توسط مسافر
خبر قبلی : پیشنهاد تغییر نام خیابان ادوارد براون به نام تهرانی‌مقدم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -