سقوط قطار مسافربری زاهدان - تهران به دره

مدیر کل راه آهن یزد پیرامون جان باختگان حادثه خروج قطار زاهدان - تهران از ریل می گوید: چهار نفر در این حادثه جان باختند که سه نفر از همکاران و ماموران راه آهن و یک نفر از مسافران بوده است. ساعت 23 و 45 دقیقه شب گذشته قطار مسافربری زاهدان - تهران در ایستگاه نظرآباد از مسیر خارج شد و حادثه آفرید. سرعت بالا موجب خروج قطار مسافربری از ریل شده و 5 واگن قطار به داخل دره سقوط کرده است.

این قطار که حامل 324 مسافر بود به علت سرعت بالا از ریل خارج شده و 5 واگن این قطار روی یک پل کوچک (پل شهر اشکذر) روی دره ای قرار داشت به داخل دره پرتاب شدند.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با مهر اعلام کرد: پس از بروز این حادثه به سرعت 8 تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و 44 امدادگر برای جستجو و نجات در همان ساعات اولیه حادثه کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: سه نفر از کشته شده های این حادثه از کارکنان راه آهن بوده و یک مسافر هم در این حادثه جان باخت. مشکل اینجا بود که جسد یکی از کشته ها زیر واگن مانده بود و تلاش زیادی شد تا جسد خارج شود.درخشان اعلام کرد: در این حادثه 4 کشته، 31 نفر حادثه دیده، 27 نفر نجات یافته، 26 نفر مصدوم شدند.

اما محمد دهقانپورمدیر کل راه آهن یزد در مورد این حادثه می گوید : خروج این قطار از ریل در ساعت 23 و 50 دقیقه جمعه شب رخ داده است که چهار کشته و 26 مجروح به همراه داشته است.وی ادامه داد: این قطار 324 مسافر داشته است و علت خروج قطار از ریل در دست بررسی است.وی با اشاره به حال مصاعد مسدومین این حادثه گفت: آسیب دیدگان این حادثه به صورت سرپایی مداوا شده اند و خوشبختانه مشکل جدی نداشته اند.
دهقانپور با اعلام اینکه عملیات امدادرسانی بدون هیچ مشکلی انجام شد، تصریح‌ کرد: علت وقوع این حادثه ریلی تحت بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در تشریح حادثه خروج یک قطار از ریل در ایستگاه نظرآباد محدوده شهر «اشکذر» در استان یزد به ایسنا گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه و با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله هشت تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این حادثه 31 تن حادثه دیده‌اند گفت: امدادگران نسبت به رهاسازی مصدومان و فوتی‌ها اقدام کردند.
وی با بیان اینکه با تلاش امدادگران 27 تن از حادثه‌دیدگان نجات یافتند گفت: 26 تن از این افراد دچار مصدومیت شدند که نسبت به درمان این افراد اقدام شد.
به گفته وی در این حادثه 44 امدادگر وظیفه امدادرسانی را بر عهده داشتند.

شنبه، 20 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-10 ساعت 09:11
خبر بعدی : تصادف مرگبار در جاده آبادان ـ ماهشهر؛ 10 کشته
خبر قبلی : زنان طلاب هم مخالف صیغه کردن شوهران خود هستند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -