زنان طلاب هم مخالف صیغه کردن شوهران خود هستند

شهرزادنیوز:علیرغم تبلیغات شدید برای جا انداختن صیغه در جامعه، حتا زنان طلبه ها نیز با صیغه کردن زن دوم توسط شوهران خود مخالفند.

در وبلاگ «نامه های حوزوی» که توسط یک طلبه نوشته می شود، در این رابطه آمده است که همسران طلاب شاید از سرسخت‌ترین مخالفان این کار هستند. برخی از آن‌ها اساسا این کار را خیانت به خانواده می‌دانند، حتی همسر بعضی از طلبه‌ها که خود هم طلبه هستند، عقد موقت را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که به هیچ وجه با وضع همسرشان نخواند. از این‌رو طلبه‌ها نزد همسرشان از این موضوع سخنی نمی‌گویند و حتی ممکن است در قبح این مسئله به ایراد سخن بپردازند، اما در خلوت رفقا می‌توانند در این زمینه راحت‌تر سخن بگویند.

در ادامه آمده است که گاهی صیغه کردن برخی از طلبه‌ها لو رفته است و آن طلبه در میان همسران طلاب بعنوان شخصی منفور قلمداد شده است که همسران طلبه‌ها رفت و آمد را با خانواده آن طلبه ممنوع کرده‌اند تا آسیبی متوجه همسرشان نشود.

در این وبنوشت که متن کامل آن را دیگربان منتشر کرده، همچنین مکان هایی در قم که زنان طالب صیغه در آنجا با «نماد» ی تردد می کنند، آمده است. از جمله قبرستان شیخان قم و اطراف آن، حیاط بزرگ مسجد امام حسن عسگری، حیاط و اطراف حرم حضرت معصومه، خیابان ارم، گذر خان و اطراف مدرسه آیت الله گلپایگانی.

وی همچنین نوشته است که برخی از طلبه‌ها شماره تلفن‌هایی از تعدادی خانم های صیغه‌ای دارند و آنها را در اختیار دوستان قرار می‌دهند و گاه حتی خود واسطه می‌شوند، برخی از روحانیان نیز از باب انجام کار خیر و نجات جوانان از گناه ممکن است کسانی را بشناسند و به آن‌ها معرفی کنند.

شنبه، 20 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-10 ساعت 09:11
خبر بعدی : سقوط قطار مسافربری زاهدان - تهران به دره
خبر قبلی : نگران کج سلیقگی احمدی‌نژاد در مجلس هستم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -