رفع گرانی و تورم موجود نیازمند همدلی سران قواست

امام جمعه قم گفت: در صورتی که سران قوا به معنای واقعی همدلی کرده و از متخصصان اقتصادی موجود در مملکت استفاده کنند، می توانند مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی موجود در کشور را حل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، آیت الله ابراهیم امینی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده، اظهار داشت: متأسفانه گاهی در کشور ما با نزدیک شدن به انتخابات های مختلف، شاهد بداخلاقی های سیاسی هستیم.

وی با بیان این که برخی افراد در زمان انتخابات بی حرمت هایی را نسبت به رقبای سیاسی خود مرتکب می شوند، گفت: باید پرسید، آیا افرادی که برای پیروزی سیاسی در انتخابات، دست به اعمال خلاف اخلاق و تقوای سیاسی می زنند، می توانند مدعی خدمت به مردم باشند؟ و آیا اصلا اسلام اجازه چنین اقداماتی را می دهد؟

امام جمعه قم افزود: کسانی که در زمان انتخابات ها، برای کوبیدن رقبای سیاسی خود دست به تهمت و اعمال خلاف اخلاق می زنند، از کجا معلوم که فردا که به پست و مقامی رسیدند، خلاف شرع و خلاف مصالح مردم و کشور عمل نکنند

وی تأکید کرد: یقینا چنین افرادی به مردم خدمت نمی کنند و نمی توانند در خدمت اسلام و قرآن باشند.

آیت الله امینی با بیان این که وضع جامعه ما از نظر رعایت اخلاق سیاسی خوب نیست، گفت: متأسفانه با ترویج بد اخلاقی های سیاسی که از چند سال گذشته شدت گرفت، بلایی در جامعه ما ایجاد شد که امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا نکند.

وی در ادامه سخنان خود به پیام اخیر رهبر انقلاب به سران قوا اشاره کرد و گفت: این پیام، پیام بجایی بود و و در آن تأکید شده بود که اگر اختلاف سلیقه هایی وجود دارد، باید با صحبت کردن با یکدیگر برطرف شود نه این که با استفاده از مکاتبات علنی و تریبون های در اختیار، جامعه را بدبین کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خوشبختانه مسئولین قوا با پیام هایی قول دادند که دیگر رویه گذشته را تکرار نکنند و ما نیز امیدواریم که آن ها به وعده های داده شده عمل کنند.

وی در ادامه سخنان خود به گرانی و توروم موجود در کشور اشاره و اظهار کرد: واقعا گرانی موجود در کشور، افسارگسیخته و بی حساب و کتاب است، چرا که شاهدیم هر روز قیمت اجناس به صورت بی رویه بالا می رود.

آیت الله امینی با تأکید بر این که باید برای گرانی و تورم افسارگسیخته و بی حساب و کتاب فعلی فکری اساسی کرد، گفت: باید پرسید که در این وضعیت مردم چه کنند؟ چرا که واقعا تحمل گرانی برای مردم مشکل شده است؛ باید پرسید که افراد حقوق بگیر و مخصوصا افراد بیکار و از کار بیکار شده، با این وضع موجود و گرانی و تورم فعلی، از کجا بیاورند و زندگی کنند؟

وی با انتقاد از عدم مسئولیت پذیری مسئولان مربوطه نسبت به گرانی و تورم بی حساب و کتاب کشور گفت: با انکار گرانی و این که گفته شود گرانی وجود ندارد، یا این که مشکلات در این خصوص را به گردن دیگر مسئولان بیاندازند و یا این که بگویند این گرانی ها به دلیل تحریم های دشمنان خارجی است، مشکلات مربوط به گرانی و تورم بی حساب و کتاب در کشور حل نمی شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با تأکید بر این که باید برای حل مشکلات مربوط به گرانی، فکری اساسی کرد تا مردم بیش از این در فشار نباشند، گفت: در صورتی که سران قوا به معنای واقعی همدلی کرده و از متخصصان اقتصادی موجود در مملکت استفاده کنند، می توانند مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی موجود در کشور را حل کنند.

وی افزود: اقتصاد مسئله ای است که ورود مطلوب به آن، تخصص لازم را می طلبد؛ خیلی ها از جمله بنده و برخی از مسئولین فعلی تخصص لازم را در آن نداریم و از این رو برای حل مشکلات مربوط به گرانی و تورم، لازم است که از متخصصان در این رشته نظرخواهی کرد؛ خوشبختانه کارشناسان اقتصادی زیادی در کشور وجود دارند که حاضرند برای حل مشکلات اقتصادی کشور نظراتی ارائه کنند و تنها مسئولین هستند که باید به صورت جدی از آن ها در خواست مشاوره و راهنمایی کنند.

آیت الله امینی خاطرنشان کرد: قطعا اگر مردم حس کنند که مسئولین به معنای واقعی در صدد حل مشکلات مربوط به گرانی و تورم هستند، مشکلات فعلی را تحمل می کنند، زیرا نظام و انقلاب را دوست دارند.

وی در ادامه سخنان خود به سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) اشاره و اظهار داشت: علامه طباطبایی(ره) بر اثر کارهایی که انجام داد، از آن دسته از علما و چهره های ماندنی تاریخ تشیع است.

امام جمعه قم، علامه طباطبایی(ره) را منشأ تحول در حوزه دانست و گفت: ایشان با شروع جدی درس تفسیر قرآن در حوزه، محجوریت این علم را از بین برد و اکنون این علم، یکی از دروس رسمی حوزه های علمیه است.

وی به 20جلد تفسیر المیزان علامه طباطبایی(ره) اشاره کرد و گفت: تفسیر المیزان، در بین تفاسیر قرآنی شیعه و سنی، مانند ماه می درخشد و می توان آن را دائرة المعارف علوم قرآنی دانست؛ متأسفانه هنوز هم قدر این اثر دانسته نشده است.

آیت الله امینی افزود: علامه طباطبایی(ره) همچنین با فداکاری و شجاعت خاص خود در آن زمانی که درس فلسفه در حوزه، در مهجوریت بود، این درس را شروع کرده و مشکلاتی هم برای شان پیش آمد، اما امروزه این درس به عنوان یکی از دروس رسمی حوزه محسوب می شود.

وی در ادامه به سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی(ره) اشاره کرد و گفت: این فقیه کم نظیر بعد از آیت الله العظمی بروجردی(ره) کارهای ارزنده ای برای حوزه های علمیه انجام داد و برخی از مراجع کنونی کشور از شاگردان ایشان بودند.

امام جمعه قم در پایان سخنان خود به سالگرد ارتحال آیت الله پسندیده(ره) اشاره کرد و با تسلیت آن به بیت امام خمینی(ره) و بیت آیت الله پسندیده(ره)، گفت: ایشان برادر بزرگ امام خمینی(ره) بوده و امام(ره) نیز احترام خاصی برای ایشان قائل بودند؛ ایشان نسبت به انقلاب نیز اثر گذار بوده و در زمان تبعید امام راحل، امید انقلابیون و نهضت بودند.

شنبه، 20 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-10 ساعت 01:11
خبر بعدی : ایرلاین‌ها با ارز 1226 تومانی خداحافظی کنند
خبر قبلی : جمع آوری ارز توسط مردم خود زنی اقتصادی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -