معنای تحریم ‌های جدید آمریکا علیه رژیم چیست؟

سایت تابناک: باراک اوباما تنها پس از گذشت چند روز از انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، اقدام به وضع تحریم‌های جدید بر علیه ایران، این بار به بهانه‌های حقوق بشری کرده است. این در حالی است که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در رسانه‌ها مطرح بود و بسیاری تصور می‌کردند باراک اوباما در صورت پیروزی در انتخابات، رویکردی جدید در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد.

دیروز ایالات متحده آمریکا اقدام به وضع تحریم‌های جدید بر علیه 17 شخص و نهاد ایرانی کرده است که این تحریم‌ها بر اساس این ادعا وضع شده‌اند که این افراد و نهادها مسئول نقض حقوق بشر در ایران هستند.

دیوید کوهن، معاون امور اطلاعات مالی و تروریسم در کاخ سفید گفته: این تحریم‌ها جدید نشان دهنده تصمیم ما برای متوقف کردن حکومت ایران برای جلوگیری از آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات آزاد است.

این تحریم‌های جدید پنج نهاد و چهار مقام دولتی را در بر می‌گیرد – که وزرای ارتباطات و فرهنگ و ارشاد در میان آن‌ها هستند. در همین حال در بخش دوم کابینه اوباما گزارشی را به کنگره تحویل داده که مجموعه استراتژی‌ها و اقداماتی را در راستای ترویج آزادی اینترنت در ایران در بر دارد.

دیوید کوهن دیروز و در پی توضیحاتی در خصوص اقدامات تحریمی جدید، اشاره‌ای به تحریم‌های سابق نیز کرده است و با تاکید گفته: تا زمانی که ایران به اقدامات خود در راستای حمایت و ترویج تروریسم در جهان ادامه دهد، به این اقدامات سرکوب کننده خود ادامه می‌دهیم.

اکنون و بعد از انتخابات آمریکا، باراک اوباما و دولتش اقدام به وضع تحریم جدید بر علیه ایران کرده‌اند تا به نظر دو نکته مهم را القا کنند: اول آنکه آمریکا و اوباما به روش خاص دموکرات‌ها در قبال ایران ادامه خواهد داد و دوم آنکه هرگونه مذاکره‌ای با ایران منوط به تن دادن جمهوری اسلامی ایران به خواست‌های آمریکا است.

موضوع حقوق بشری تحریم‌های جدید نیز حاکی از آن است که آمریکا و اوباما دایره مسائل مربوط به ایران را گسترده تعریف می‌کنند تا حد نهایی خواست‌های خود از ایران را نشان دهند.

هر نیتی که در پشت سر این تحریم‌ها در قبال ایران قرار داشته باشد، معنی اولیه آن برای ایران تنها یک چیز است، و آن اینکه به هیچ عنوان قرار نیست سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران تغییری داشته باشد.

این اقدام اوباما بیش از هر چیز تاکیدی بر این امر است که تصور تغییر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، تصوری باطل است و هرچند رویه دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در پیاده سازی این رویکرد متفاوت است، اما در نهایت سیاست خارجی آمریکا یک بسته تعریف شده را شامل می‌شود.

آدينه، 19 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-09 ساعت 21:11
خبر بعدی : جمعه گردی هایی که ره به ترکستان دارد - عبدالستار دوشوکی
خبر قبلی : رئيس سازمان "سیا" از سمت خود استعفا کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -