علی لاريجانی: مسئله هسته ‌ای در فاز جديد

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني روز پنجشنبه 18 آبان در گردهمايي بزرگ مبلغان به مناسبت اعزام مبلغان تبليغي در آستانه ماه محرم با بيان اينکه در کشور به خاطر وجود ريشه‌هاي فرهنگ ديني، برگزاري اينگونه مراسم‌ها نشانگر حب مردم به اهل بيت (ع) است، تصريح کرد: خوشبختانه طلاب با احساس وظيفه از فرصت استفاده کرده و معارف ديني را در جامعه اشاعه مي‌دهند.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينکه مبلغان با صبر و تلاش وظايف خويش را به نحو احسن انجام مي‌دهند، گفت: اين افراد از زمان و شرايط کنوني و ظرفيت‌هاي موجود استفاده کرده و احکام اسلامي را به مردم ارائه مي‌کنند.

وي يکي از ويژگي‌هاي تفکر شيعي را استقلال فکري دانست و افزود: خوشبختانه حوزه در سال‌هاي گذشته به علت پيوند مستقيم با مردم توانسته است نيازهاي فکري جامعه را تامين کند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب رسانه‌ها و مراکز فرهنگي تلاش‌هاي بسياري را براي گسترش فرهنگ ديني انجام دادند، ولي به طور حتم هيچکدام از اين تلاش‌ها نمي‌تواند جايگزين روش سنتي حوزه‌ها و مساجد در ارتباط با مردم باشد، زيرا اين اقدامات تاثيرگذاري بيشتري بر مردم داشته است.

لاريجاني با اعلام اينکه روحانيون صداي مردم هستند، يادآور شد: اين افراد حرف و درد مردم را از نزديک شنيده و پاسخگوي نيازهاي فکري جامعه هستند که اين موضوع بسيار باارزش است. از طرف ديگر روحانيون در مواقع سرور و سختي در کنار مردم بوده‌اند که اين موضوع موجب شده است که هميشه محل رجوع مردم باشند.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور مجلس نهم با اشاره به تاکيد مجلس در رابطه با دولتي نشدن حوزه‌هاي علميه کشور تصريح کرد: اين موضوع بسيار حساس است و در درازمدت تاثيرات خود را نمايان مي‌کند.

وي با اشاره به مهاجرت مبلغان به شهرها و مناطق محروم افزود: با توجه به وضعيت کنوني کشور در حوزه‌هاي داخلي و بين‌المللي شما مبلغان به‌عنوان حاملان فکر ديني مي‌توانيد کمک‌هاي زيادي به ملت ايران کنيد.

عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت با بيان اينکه وضعيت کنوني کشور از نظر ظرفيت و تهديدها در قياس با گذشته بسيار متفاوت است، يادآور شد: کشور ما بعد از انقلاب با تهديدات بسياري روبرو بوده است، از طرف ديگر با شروع جنگ تحميلي هزينه‌هاي بسياري به کشور وارد شد، اما ظرفيت‌هايي را هم به وجود آورد که اهم آن اين بود که مردم فهميدند دشمن نمي‌تواند با فشار نظامي ملت ايران را از اهداف خود منحرف کند.

رئيس نهاد قانونگذاري کشور گفت: جنگ تحميلي به طور حتم هزينه‌هاي بسياري داشت، اما نکته‌اي در اين اتفاق بود که ظرفيت‌هاي ملت بزرگ ايران را پديدار کرد، به همين دليل بعد از فروپاشي شوروي، آمريکا و غرب به افغانستان، عراق، لبنان و چند کشور ديگر حمله کرد ولي به علت همين ظرفيت‌ها نتوانست با ايران ستيز کند.

لاريجاني با بيان اينکه هم‌اکنون سناريوي کشورهاي غربي به ويژه آمريکا بر عليه ملت ايران تغيير کرده است، يادآور شد: هم‌اکنون کشورهاي غربي براي ستيز با ايران به سمت امور سياسي و بين‌المللي گرايش پيدا کرده‌اند که عملا در 16 سال اخير اين موضوع قابل مشاهده بوده است.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه يکي از ادعاهاي واهي غرب عليه ملت ايران براي اجراي سناريوهاي خود مسئله هسته‌اي ايران و حقوق بشر است، تصريح کرد: متاسفانه در يک دهه اخير کشورهاي غربي با استفاده از ابزارهايي همچون سازمان ملل و شوراي امنيت به دنبال متوقف کردن اهداف ملت ايران بوده‌اند که اين موضوع را مي‌توان هم‌اکنون در گزارش احمد شهيد مشاهده کرد.

وي افزود: گزارش اخير احمد شهيد به طور حتم نشانه عمق کينه کشورهاي غربي و استکباري عليه ملت ايران است. در اين گزارش آمده است که مجلس شوراي اسلامي ايران قوانيني را در رابطه با مزاحمت براي حقوق بشر و امور بين‌الملل مانند قانون مجازات اسلامي تصويب مي‌کند که اين موضوع باعث تاسف است.

لاريجاني با اعلام اينکه هم‌اکنون مسئله هسته‌اي ايران وارد فاز جديدي در عرصه بين‌الملل شده است، تاکيد کرد: متاسفانه کشورها در عرصه بين‌الملل با مديريت آمريکا زدوبندي را با هدف افزايش فشار اقتصادي برعليه ملت ايران به راه انداخته‌اند که هم‌اکنون در عرصه بين‌الملل با ماجراجويي غرب بر عليه ملت ايران به بهانه موضوع هسته‌اي مواجه هستيم.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور مجلس شوراي اسلامي گفت: البته افزايش فشارهاي کشورهاي غربي بر عليه ايران عوامل ديگري دارد که از اين عوامل مي‌توان به تحولات کشورهاي منطقه و عربي مانند مصر، ليبي و بحرين اشاره کرد که به طور حتم اين انقلاب‌ها پيام‌هاي بسياري را براي کشورهاي غربي داشت. آنها هم‌اکنون مي‌دانند که ملت‌هاي منطقه بيدار شده‌اند و اذعان دارند که نوع رفتار سياسي ايران در چند دهه اخير و ايستادگي ملت در برابر آمريکا گشايشي را در اين رابطه به‌وجود آورده است، لذا هدف اصلي افزايش فشار اقتصادي منحرف کردن ايران از مديريت و انتقال تفکر انقلابي به کشورهاي منطقه است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در گذشته کشور ايران با اين نوع اراده و صف‌کشي کشورهاي غربي مواجه نبوده است، يادآور شد: هم‌اکنون اين کشورها روش مبارزه سياسي و امنيتي از طريق افزايش فشار اقتصادي را انتخاب کرده‌اند، لذا ملت ايران براي مقابله با اين موضوع بايد استقامت اقتصادي را در پيش گيرند.

عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت شرايط داخلي کشور را از نظر تورم و اشتغال حساس دانست و گفت: متاسفانه هم‌اکنون تورم زيادي در کشور به‌وجود آمده است که ريشه اصلي آن در تحريم و مشکلات اقتصادي است، بنابراين بايد با اتخاذ تدابير مناسب با توجه به ظرفيت‌هاي کنوني کشور مشکلات را کاهش داد.

لاريجاني با تاکيد بر اينکه به طور حتم انکار مشکلات و وضعيت کنوني کشور، وضعيت را تسهيل نمي‌کند، تصريح کرد: مسئولان بايد وضعيت کنوني را پذيرفته و با تحليل درست و دادن راه‌حل‌هاي مناسب در جهت حل موضوعات گام بردارند.

وي با بيان اينکه ريشه اصلي مشکلات اقتصادي کشور افزايش واردات بي‌رويه است، افزود: به طور حتم کشوري که درگير جنگ سياسي با کشورهاي ديگر است، نبايد اقدام به واردات بي‌رويه کند. از طرف ديگر بايد با برنامه‌ريزي در جهت حمايت از توليد داخل گام برداشت.

رئيس قوه مقننه ادامه داد: رهبري در سال جاري با تحليل و دورانديشي بسيار شعار امسال را توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني تعيين کردند زيرا علاج وضعيت کنوني کشور تحقق اقتصاد مقاومتي است که بايد آن را دنبال کرد.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از افزايش ميزان نقدينگي در جامعه و کشور يادآور شد: به طور حتم اين ميزان اعتبار به هر سمتي برود موجب ايجاد تورم مي‌شود.

وي با بيان اينکه ايجاد فضاي کسب و کار، راه رونق توليد و بهبود شرايط اقتصاد در هر کشور است، افزود: متاسفانه کشور ما از اين جهت با مشکلات بسياري روبرو است.

لاريجاني با اشاره به تاکيدات رهبر معظم انقلاب به بخش‌هاي دولتي و مسئولان در رابطه با شناخت مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي تصريح کرد: به طور حتم يکي از مولفه‌هاي تحقق اقتصاد مقاومتي مردمي‌کردن اقتصاد کشور است، لذا مسئولان بايد با برنامه‌ريزي مناسب مردم را در جهت افزايش سرمايه‌گذاري تشويق کنند که اين موضوع به طور حتم موجب رونق اقتصادي مي‌شود.

اين نماينده مجلس نهم ادامه داد: در حدود يک دهه است که رهبر معظم انقلاب سياست‌هاي اصل 44 را ابلاغ کرده‌اند که در آن افزايش توليد داخل بسيار تاکيد شده است و امروز هم مي‌توان اين سياست‌ها را در شعار توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني مشاهده کرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مردمي‌کردن اقتصاد کشور نيازمند ايجاد يک اراده در جامعه است، گفت: براي تحقق اين موضوع نخست بايد بسترهاي آن از سوي دولت و مجلس فراهم شود که خوشبختانه مجلس در چند سال اخير قوانين مناسبي را مانند قانون بهبود فضاي کسب و کار به تصويب رسانده است. از طرف ديگر هم‌اکنون لايحه‌اي در راه مجلس است تا بتوانيم با تصويب آن در سرمايه‌گذاري در کشور را تسهيل کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه مولفه اصلي اقتصاد مقاومتي خودکفايي در توليد کالاهاي اساسي است، تصريح کرد: در دولت‌هاي قبل رهبر معظم انقلاب مي‌فرمودند که بايد در جهت خودکفايي در محصولات گام برداريم، از اين‌‌رو هم‌اکنون هيچ کشوري مايحتاج اوليه خود را در دست کشورهاي ديگر نمي‌گذارد. از طرف ديگر عقل حکم مي‌کند که با توجه به مبارزه ملت ايران با دولت‌هاي غرب و شرق در جهت خودکفايي کالاهاي اساسي گام برداريم.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مجلس نهم با اشاره به اقدام مناسب دولت در ابلاغ قيمت معقولانه گندم گفت: خوشبختانه دولت در اين موضوع بسيار خوب عمل کرده است، لذا اگر قيمت گندم متناسب با شرايط تعيين شود، کشاورزان هم براي توليد محصولات به‌ويژه گندم ترغيب مي‌شوند، از طرف ديگر وزارت جهاد کشاورزي با برنامه‌ريزي به کشاورزان کمک کرد تا برنج را دو بار متوالي کشت کنند، از اين‌رو هم‌اکنون اقتصاد کشور به ابتکارات اينچنيني مجهز شده است.

لاريجاني با تاکيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي کشور در حوزه صنعت، افزود: در چند سال اخير هزينه‌هاي بسياري در حوزه صنعت براي واردات تکنولوژي‌هاي به‌روز انجام شده است، اما هم‌اکنون در اين حوزه نواقص بسياري وجود دارد، لذا مسئولان بايد با تدابير ويژه به مشکلات اين حوزه رسيدگي کنند، از طرف ديگر بايد با رفع مشکلات و ارائه تسهيلات بانکي به صنايع در جهت کاهش واردات محصولات صنعتي از خارج از کشور تلاش شود.

عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت با بيان اينکه تمام بخش‌هاي دولتي و ظرفيت‌هاي کشور براي حمايت از صنايع گام بردارند، تاکيد کرد: به طور حتم بايد به مقوله توليد به‌عنوان فکر جهادي نگاه کرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عملکرد مسئولان محلي استان‌هاي شمالي کشور به علت بي‌توجهي به تغيير کاربري زمين‌هاي کشاورزي گفت: تمام دستگاه‌ها به ويژه دستگاه‌هاي قضايي بايد با اينگونه اقدامات برخورد جدي کنند، زيرا باغ و ويلا را مي‌توان در تمام نقاط کشور احداث کرد اما ايجاد زمين‌هاي کشاورزي به شرايط آب و هوا بستگي دارد. از طرف ديگر رسانه‌ها و حتي شما مبلغان هم بايد در جهت افزايش توليد محصولات کشاورزي در کشور گام برداريد.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تفکرات و فرمايشات امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با ترويج فرهنگ وحدت در ميان مسئولان يادآور شد: در کشوري که آزادي و آراي مختلف وجود دارد، اختلاف‌نظرها و نقدهاي سازنده هيچ اشکالي ندارد، لذا نوع بيان و طرح موضوع مي‌تواند در ايجاد وحدت تاثيرگذار باشد.

لاريجاني با انتقاد از ايجاد تفکر تخريبي و تهمت در کشور گفت: به طور حتم اقدامات و اظهارات کينه‌توزانه مشکلات بسياري را براي کشور ايجاد مي‌کند. از طرف ديگر رهبر معظم انقلاب بارها تاکيد فرموده‌اند که اختلاف‌نظر اشکالي ندارد ولي اختلافات نبايد تبديل به جدال شود.

وي با بيان اينکه براساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب، انگ‌زدن، تخريب کردن و بزرگ کردن موضوعات و ماجراها امري خائنانه است، افزود: هم‌اکنون کشور در شرايطي قرار دارد که تمام مسئولان بايد تمام اراده خود را به سمت توليد معطوف کنند.

رئيس نهاد قانونگذاري با تاکيد بر اينکه براساس روايت امام حسين (ع) داشتن عقل، دين، ادب، حيا و اخلاق خوش موجب سعادت‌مندي انسان مي‌شود، تصريح کرد: در کشور هم‌اکنون مشکلات زيادي وجود دارد و يکي از راه‌هاي به‌وجود آمدن آنها اين است که فضاي يأس را در کشور ايجاد کنيم و يقيناً اين موضوع آسيب‌هاي زيادي را به وضعيت کنوني مي‌زند، از طرف ديگر راه اصلي و تاثيرگذار ايجاد روحيه مثبت و همدلي است که بايد در بين دستگاه‌ها اين موضوع ايجاد شود.

اين نماينده مجلس نهم در پاسخ به سوالي در رابطه با وضعيت کنوني بودجه فرهنگي کشور گفت: به طور حتم تخصيص بودجه فرهنگي يکي از اقدامات مهم دولت بايد باشد، لذا در حال حاضر رديف‌هاي مناسبي براي وزارتخانه اختصاص داده شده است.

آدينه، 19 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-09 ساعت 02:11
خبر بعدی : محاکمه دراویش؛ جو شدید امنیتی در دادگاه انقلاب شیراز
خبر قبلی : واردات دهها پورشه در دقیقه ۹۰ برای آقازاده ها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -