اقتصاد جمهوری اسلامی دیگر کراواتی نیست

دیگربان: حسین طیبی‌فر٬ نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان با اعلام اینکه «اقتصاد ایران از اقتصاد کراواتی بیرون آمده است» گفته در چنین شرایطی «حیات اقتصادی کشور با فشارهای خارجی دچار خفگی و نابودی نمی‌شود.»

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای طیبی‌فر این مطلب را شامگاه سه‌شنبه (۱۶ آبان) در همایش «هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی و فعالان طرح صالحین» که در اصفهان برگزار شده بود بیان کرده است.

وی ادعا کرده اقتصاد ایران با «هدایت» علی خامنه‌ای و در برخی موارد با کمک‌های ناخواسته «دشمنان» از اقتصاد «کراواتی» و «بسته» بودن خارج شده است.

این روحانی همچنین از «نبود نظارت»، «وجود سرمایه‌داران زالوصفت»، «ضدانقلاب‌های سرمایه‌دار»٬ «فتنه‌گران» و «ایجادکنندگان جنگ‌های روانی» به عنوان عوامل نابسامانی‌های اقتصادی اخیر نام برده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران را ۲۵ تا ۳۰ درصد دانسته و از عملکرد برخی مقام‌ها و نهاد‌های دولتی در دامن زدن به نابسامانی‌های اقتصادی انتقاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته برخی اقدامات غیرقانونی دولت برای تامین هزینه اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها زمینه بروز نابسامانی‌های اقتصادی اخیر را فراهم کرده است.

اقتصاد جمهوری اسلامی بر اثر تحریم‌های بین‌المللی تحت فشار‌های شدیدی قرار گرفته است به طوری که گروهی از کارشناسان این تحریم‌ها را «فلج کننده» ارزیابی کرده‌اند.

در‌آمد‌های نفتی ایران در سال‌ جاری بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته و ایران به ازای فروش نفت از پاکستان٬ هند٬ استرالیا و کوبا برنج٬ گوشت و گندم وارد می‌کند.

پنجشنبه، 18 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-08 ساعت 11:11
خبر بعدی : اشکال بزرگ اين است که کارخانه‌های ما تعطيل شود
خبر قبلی : 70 شركت بزرگ دولتی چین در ایران فعالیت می كنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -